۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۶۵۱۰۹

كرسی تلاوت قرآن ایران در راولپندی

مراسم کرسی تلاوت قرآن کریم و اختتامیه کلاس‌های آموزش قرآن خانه فرهنگ ایران در راولپندی پاكستان برگزار شد.
قرآن


به گزارش خبرگزاری رسا، در نخستین روز از ماه ربیع‌الاول، مراسم کرسی تلاوت قرآن کریم و اختتامیه کلاس‌های آموزش قرآن خانه فرهنگ كشورمان در راولپندی با حضور مفتی شاهنواز احمد ضیایی، از علمای برجسته اهل سنت و رییس دارالعلوم انوار الرضای راولپندی، حجت‌الاسلام ابرارحسین عرفانی، رییس جامعه مدینه القرآن و تعدادی از قراء، اساتید قرآنی و جمعی از قرآن‌آموزان در خانه فرهنگ ایران در راولپندی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابرارحسین عرفانی در سخنرانی خود در این مراسم گفت: قرآن، کتابی آموزنده و راهگشای زندگی انسان‌هاست. قرآن فرقه‌گرایی را مذموم شمرده و بسیاری از آیات قرآن بر وحدت و همبستگی مسلمانان تأکید کرده است.

وی در ادامه گفت: اگر ما ادعا می‌کنیم عاشق و پیرو پیامبر اکرم(ص) هستیم، باید به گفته‌های قرآن عمل كرده و از فرقه‌گرایی و تفرقه میان مسلمانان جلوگیری كنیم و ایجاد تفرقه میان مسلمانان را از اهداف دشمنان اسلام بدانیم.

عرفانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار كرد: در ماه ربیع‌الاول که ماه اتحاد و همبستگی مسلمانان است؛ باید هر چه بیشتر به قرآن تمسک بجوییم.

سخنران بعدی علی آقانوری، مسوول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی بود كه گفت: قرآن کتاب ارزشمندی است که راهگشای بشر در زندگی دنیا و آخرت است و تلاوت آن فضائل و آثار فراوانی دارد، از جمله موجب افزایش ایمان، صفای دل، تخفیف گناهان و استجابت دعا می‌شود.

وی افزود: اگر تلاوت قرآن همراه با تدبر، اندیشه، تفکر و عمل صالح باشد، بركات بیشتری نصیب شخص مسلمان خواهد كرد.

آقانوری ادامه داد: امروز جهان اسلام گرفتار مشکلات متعددی است که تمسک به قرآن، نجات‌بخش این مشکلات است. همچنین تأکید قرآن به مسلمانان اعتصام به حبل‌الله و پرهیز از تفرقه است. قرآن می‌فرماید كه به ریسمان خدا چنگ بزنید و از تفرقه بپرهیزید.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مسوول خانه فرهنگ ایران در راولپندی در پایان سخنان خود برنامه‌های آموزشی قرآن کریم خانه فرهنگ كشورمان را تشریح كرد.

سخنران پایانی این مراسم هم مفتی شاهنواز احمد ضیایی بود كه گفت: در مورد قرآن کریم چهار نکته حائز اهمیت است؛ فضیلت نزول قرآن، تلاوت قرآن، تعلیم قرآن و عمل به قرآن.

 وی افزود: پیامبر اکرم(ص) معلم قرآن بودند که در دوره جاهلیت برای تعلیم آیات قرآن تزکیه نفس و تعلیم علم و حکمت مبعوث شدند. با توجه به ویژگی‌ها و صفات بزرگ پیامبر اکرم(ص) سیره آن بزرگوار الگو و اسوه همه مسلمانان است.

این عالم اهل سنت سپس با اشاره به حدیث ثقلین، اظهار كرد: توسل به قرآن و اهل بیت(ع) موجب موفقیت و رستگاری مسلمانان خواهد شد.

در پایان این مراسم نیز قرآن‌آموزان شركت‌كننده در دوره آموزشی خانه فرهنگ ایران، گواهینامه موفقیت در دوره و همچنین هدایایی را دریافت كردند.

دور جدید کلاس‌های قرآنی خانه فرهنگ ایران در راولپندی از نوزدهم آذرماه آغاز خواهد شد./982/ب102/د

ارسال نظرات