۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۶۵۱۲۵
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با رسا:

دولت موظف است به قانون اقدام متقابل در برابر نقض برجام عمل کند

کمال دهقانی با تأکید بر اجرای قانون در قضیه برجام، گفت: باید تمام تلاش‌ها در این راه شکل بگیرد که اقدام متقابل و متناسب در برابر نقض عهد آمریکا شکل بگیرد.
کمال دهقانی

کمال دهقانی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات اخیر ایالات متحده آمریکا در قبال ایران به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا گفت: ایران باید در قبال بدعهدی آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید تنها قانون را اجرا کند. در 21 مهرماه قانونی تصویب شده است که به اقدام متقابل و متناسب در قبال اجرای «برجام» پرداخته است که امروز باید همان قانون اجرایی شود.

وی افزود: در همان قانون تأکید شده است که اگر هیأت نظارت بر «برجام» و شورای امنیت ملی مواردی را نقض مفاد «برجام» تشخیص بدهند می‌توانند ساز و کاری را از طریق قانون تبیین کنند تا رییس جمهور آن را اجرایی کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص بازگشت به غنی‌سازی 20 درصد در قبال تحریم‌های جدید آمریکا، بیان داشت: نقض عهد تحت هیچ شرایطی به صلاح نیست، جمهوری اسلامی ایران هرگز نقض عهد نخواهد کرد، اما اگر قانون تعیین کند که منافع و مصالح کشور با بدعهدی طرف مقابل به خطر می افتد، باید اقدامات متناسب رخ بدهد./856/ت302/ج

ارسال نظرات