۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۴۶۵۱۸۸
استاد حوزه و دانشگاه:

ترک امر به معروف عامل تبدیل ارزش‌ها به ضد ارزش است

حجت الاسلام آسمانی با بیان اینکه امروز با پدیده وارونگی ارزش ها روبرو هستیم، گفت: زمانی که ارزش ها و ضد ارزش ها جای یکدیگر را بگیرند با بی توجهی به احکام الهی چون حجاب روبرو خواهیم شد.
امر به معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جبار آسمانی استاد حوزه و دانشگاه امشب در حسینه امامت تبریز با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از احکام مهم اسلام است، اظهار داشت: باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترویج یابد تا احکام الهی در جامعه اجرا شود.

وی با انتقاد از ترویج فرهنگ بی خیالی و بی تفاوتی در ترک احکام و واجبات دینی در جامعه، ابراز داشت: ترویج امر به معروف و نهی از منکر رسالت سنگینی بر عهده آحاد جامعه است، در فرهنگ دینی و اسلام ناب محمدی آحاد جامعه چون یک پیکیر واحد و متحد هستند و نسبت به یکدیگر ولایت دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر مقابله با ترویج فرهنگ های غلط غربی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر مانع ترویج فرهنگ های غلط و اشتباه غربی است، در فرهنگ اسلامی نباید اعضای جامعه با بی تفاوتی اجازه دهند تا مردم دچار انحراف، گمراهی و کج روی شوند.

وی با اشاره به اهمیت حجاب در صیانت جامعه از مفاسد اخلاقی، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شاهد کاهش توجه و دقت در امر حجاب هستیم، حجاب آنچنان که مورد توجه دین اسلام و آموزه های دینی است مورد توجه برخی از زنان جامعه قرار نمی گیرد و رعایت نمی شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امروز با پدیده وارونگی ارزشها روبرو هستیم، ادامه داد: زمانی که ارزشها و ضد ارزشها جای یکدیگر را بگیرند با عدم توجه به احکام الهی چون حجاب روبرو خواهیم شد، منکرات جای معروفات را گرفته است به طوری که بد حجابی و بی حجابی به یک ارزش و فخر مبدل شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد کم توجهی و غفلت قرار گیرد منکر جای خود را به معروف خواهد داد و با چنین پدیده هایی روبرو خواهیم شد، از این رو احیای این فریضه مهم و اساسی که در حقیقت ضامن اجرای احکام الهی در جامعه است یک ضرورت غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام آسمانی با بیان اینکه باید همه خود را در اجرای احکام الهی مسؤول بدانیم، افزود: اگر از امر به معروف غفلت کنیم و نهی از منکر را فراموش کنیم دیگر خبری از اسلام و احکام اسلامی نخواهد بود،‌ از این رو باید هم این فریضه در جامعه ترویج یابد و هم عمل به آن مورد توجه قرار گیرد./202/854/ب1

ارسال نظرات