۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۴۶۵۱۹۰
نماینده خبرگان رهبری:

اصرار کنندگان بر مذاکره با آمریکا متعهد به جبران خسارت‌ها شوند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر اینکه باید نقض برجام را به فرصتی بزرگ برای انسجام و همدلی ملی تبدیل و بغض و کینه خود را نسبت به استکبار تشدید کنیم، گفت: در عین حال کسانی که بر مذاکره و تحقق برجام اصرار داشتند، به اشتباه خود اعتراف کنند و متعهد به جبران شوند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به تصویب تحریمهای 10 ساله ایران از سوی آمریکا، به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اشاره کرد و گفت: مبنای این تأکید، افزون بر تجربه تاریخی ما از آمریکا، آموزه های دینی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه آمریکا به اقتضای خوی استکباری اش همواره درصدد استضعاف ملتها و وابسته کردن دولتها بوده و با ملت ایران نیز عداوت ویژه دارد، اظهار کرد: آیات قرآن صریحا به ما هشدار می دهد که به تعهدات و سوگندنامه های اهل کفر هیچگاه اعتماد نکنیم چرا که آنان تعهد ندارند و به قول و وعده خود پایبند نیستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مسؤولان و تیم مذاکره کننده باید از همان ابتدا به طور جدی به قابل اعتماد نبودن آمریکا توجه می کردند، افزود: برخی در داخل کشور باز روی ناآگاهی یا دلسوزی نسبت به حل مشکلات، به آمریکا خوش بین و بر این باور بودند که اگر با آمریکا مذاکره کنیم، تحریمها رفع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: با این حال، نتیجه برجام نشان داد که این باور کاملا خطا بوده و به آمریکا به عنوان یکی از سرکرده های کفر جهانی هیچ گاه نمی تون اعتماد و رابطه دوستانه برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه نقض برجام، بار دیگر نقاب از چهره فریبکارانه آمریکا برداشت و ماهیت سلطه جویانه و زورگویانه او را به همگان نشان داد، تصریح کرد: در عین حال برجام و نیز نقض آن، خساراتی برای ما داشته و فرصت و انرژی بسیاری از کشور ما گرفت به گونه ای که عمده عمر دولت بر سر آن صرف شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: با این وجود جریانات فکری سیاسی باید به جای سرزنش یکدیگر در قبال بدعهدی و بداخلاقی آمریکا، در پی تقویت انسجام و همسویی ملی باشند از سوی دیگر، کسانی که بر مذاکره و تحقق برجام اصرار داشتند، به اشتباه خود اعتراف کنند و متعهد به جبران شوند و بدانند که ملت عذر آنها را می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به تصریح تیم مذاکره کننده هسته ای هنگام امضای برجام درباره پیش بینی تمهیدات لازم در صورت عهدشکنی آمریکا گفت: امروز همه باید در کنار هم، نقض برجام را به فرصتی بزرگ برای انسجام و همدلی ملی تبدیل و بغض و کینه خود را نسبت به استکبار تشدید کنیم.

وی با تأکید بر اینکه به فرموده امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، آمریکا دشمن درجه یک دین و انقلاب ما است، افزود: امروز که این مهم به خوبی برای همه طیفها و گروه های سیاسی به اثبات رسیده است، می بایست با تکیه بر ظرفیتهای توانمند داخلی، درصدد حل مشکلات کشور برآییم و تا استغنا و استقلال کامل فرهنگی اقتصادی پیش رویم./302/930/ب1

ارسال نظرات