۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۶۵۳۰۰
امام جمعه بهشهر:

نفوذ فرهنگی با اهمال کاری متولیان این حوزه رخ می دهد

امام جمعه بهشهر با هشدار نسبت به نفوذ فرهنگی دشمنان در کشورمان بر ضرورت هوشیاری و بصیرت مسؤولان نسبت به هجمه های فرهنگی بدخواهان نظام تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی ها با اعمال و اظهار نظرهای غیر اصولی خود زمینه نفوذ دشمن به کشور را فراهم می کنند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار اعضای تیم های شرکت کننده در مسابقات لیگ حافظان قرآنی به جامع بودن قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن مجموعه قوانین کامل و در بردارنده کمال و هدایتگر انسان ها به سوی کمال است.

استاد حوزه علمیه مازندران، جهانی بودن قرآن را همان تفکر جهانی کلام الهی دانست و با بیان این که قرآن کتاب قبیله ای، حزبی و گروه خاصی نیست، خاطرنشان کرد: با تکیه بر کلام الهی می توان به قله های سعادت دست یافت.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که قرآن کتاب جهانی است که برای هدایت جهانیان آمده و انسان قرآنی نباید محدود فکر کند، خاطرنشان کرد: عمل به قرآن در همه ابعاد زندگی می تواند انسان ها را از مشکلات دور نگه دارد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که اگر استکبار بخواهد بر مسلمانان و منابع آنان فائق آید باید بین قرآن و مسلمانان فاصله بیاندازد، تصریح کرد: امروز هم مهم ترین دلیل بحران و مشکلات جامعه بشری فاصله گرفتن از معارف قرآنی است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که قران کتاب جهانی است و انسان مؤمن هم باید فکر جهانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر بشریت می خواهد در دنیا و آخرت از سعادت و تعالی حقیقی برخوردار باشد باید فاصله خود و معارف دینی و قرآنی را کم کند.

استاد حوزه علمیه مازندران به موضوع جاودانگی قرآن اشاره کرد و گفت: برای خواندن کتاب قرآن باید پاک و با طهارت بود که این از عظمت این کتاب است البته این پاکیزگی و طهارت تنها به جسم محدود نیست بلکه قلب و وجود انسان هم باید پاک باشد تا وجود ظرف معارف قرآنی باشد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که انسان نا پاک به زلال حکمت قرآن دست نمی یاید، خاطرنشان کرد: لعنت به شیطان و قرائت قرآن با ترتیل و تفکر در قرآن دیگر عظما قرآن است چرا که قرآن نقشه راه برای جهانیان است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که عمل به دستورات قرآنی بهترین راه فهم کلام الهی است، تصریح کرد: ارتباط مستمر با قرآن موجب نفوذ این آیات الهی در جان آدمی می شود.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر یکی از بهترین راه های تصمیم گیری را بهره گیری از تفکر قرآنی دانست و بیان داشت: انسانی که با هدایت قرآن کریم گام بر می دارد، به حتم در تفکرات، اندیشه ها و تصمیم گیری ها دچار انحراف و اشتباه راهبردی نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مفاهیم قرآنی تنها در مسائل فردی خلاصه می شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد احیاء فرهنگ قرآنی و فراگیر شدن آن در جامعه هستیم.

امام جمعه بهشهر بر ضرورت ورود مفاهیم قرآنی در همه بخش های کشور به ویژه زندگی فردی و اجتماعی افراد تأکید کرد و گفت: سعادت و تعالی حقیقی انسان در انس و الفت با مفاهیم دینی است.

وی با بیان این که فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی به حتم موجب انحرافی در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: همه آیات الهی برای انسان در بردارنده مفاهیم متعالی است که بهترین ظرفیت برای رسیدن انسان به جایگاه ارزشمند است.

حجت الاسلام جباری ز مفاهیم متعالی قرآنی به سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و تصریح کرد: با تکیه بر ارزش های دینی و قرآنی می توان کشور را در برابر  فتنه های فرهنگی دشمنان مصون نگه داشت.

وی با اشاره به این که امروز شاهد گسترش روز افزون هجمه های فرهنگی از سوی دشمنان علیه ارزش های دینی و انقلابی کشور هستیم، بیان داشت: بی تفاوتی نسبت به هجمه های گسترده غربی ها علیه اعتقادات دینی جامعه، موجب خدشه دار ارزش های دینی در جامعه اسلامی خواهد شد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که متأسفانه هجمه های غرب هر روز با شیوه های فریبنده به جنگ با اعتقادات دینی ما می آیند، تصریح کرد: اگر در برابر این هجمه ها برنامه ریزی مناسب و هدفمندی فرهنگی نداشته باشیم، دشمن به اهداف شوم خود دست خواهد یافت.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که امروز نیازمند تغییر سبک زندگی در جامعه اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه سبک زندگی غربی به صورت بسیار نرم در خانواده ها و جامعه امروز نفوذ کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سبک زندگی غربی به دنبال متزلزل کردن بنیان خانواده در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: متأسفان بخش مهمی از خانواده های ایرانی امروز درگیر سبک غیر متعارف زندگی غربی شده اند که این مسأله به حد هشدار رسیده است.

امام جمعه بهشهر، بهترین راه ایستادگی در برابر سبک زندگی غربی را بهره گیری از مفاهیم قرآنی در زندگی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن با تسلط فرهنگی تلاش می کند تا پایه های اعتقادی کشورمان را سست کند.

وی با هشدار نسبت به نفوذ فرهنگی دشمنان در کشورمان بر ضرورت هوشیاری و بصیرت مسؤولان نسبت به هجمه های فرهنگی بدخواهان نظام تأکید کرد و افزود: متأسفانه برخی ها با اعمال و اظهار نظرهای غیر اصولی خود زمینه نفوذ دشمن به کشور را فراهم می کنند./1317/202/ب3

ارسال نظرات