۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۶۵۳۰۱

مراسم همبستگی با مردم فلسطین در اتیوپی برگزار شد

آیین بزرگداشت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین، با حضور بحرینی، سفیر و حیدری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آدیس‌آبابا برگزار شد.
 فلسطین


به گزارش خبرگزاری رسا، آیین بزرگداشت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین، ۱۱ آذرماه با حضور جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی مقیم آدیس آبابا و مشارکت و همکاری دفتر سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب در اتیوپی در سالن اصلی مقر اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا، برگزار شد.

نماینده سازمان ملل در سخنرانی خود در این مراسم، گفت: متأسفانه رهبران فلسطین و اسرائیل برای تحقق صلح و جلوگیری از برخوردهای نظامی و ترور، گام‌های اساسی را برنداشته‌اند. تخریب خانه‌های فلسطینیان و وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه با دو میلیون فلسطینی همچنان ادامه دارد که اینها به ناامیدی و خشم فلسطینیان منجر شده است و مذاکرات صلح را به ناکامی می‌کشاند.

سلیمان دیدفو، مدیرکل اداره خاورمیانه وزارت خارجه اتیوپی نیز اظهار كرد: حل کشمکش بین فلسطین و اسرائیل فقط از طریق مذاکرات صلح میسر است. کشور اتیوپی به عنوان مقر اتحادیه آفریقا و نیز عضوی از جامعه بین‌الملل که ارتباطات گسترده‌ای با کشورهای خاورمیانه دارد، همواره خواهان برقراری صلح در منطقه از طریق گفت‌وگو بوده است و از مردم فلسطین حمایت کرده و همپای سازمان ملل و اتحادیه آفریقا در جهت آنچه که برای فلسطین و همچنین اسرائیل بهترین باشد، تلاش خواهد کرد.

نصری ابوجیش، سفیر فلسطین در اتیوپی از دیگر سخنرانان این مراسم بود كه در سخنان خود گفت: روز حمایت از مردم فلسطین فرصت مناسبی است تا جامعه جهانی بر روی مسئله فلسطین که هنوز لاینحل باقی مانده، تمرکز کنند و بدانند که مردم فلسطین همچنان از رسیدن به حقوق قانونی خود یعنی استقلال و حق حاکمیت بازمانده‌اند.

بحرینی، سفیر كشورمان نیز بیان کرد: کشور ایران همواره از حقوق قانونی مردم فلسطین حمایت‌های عملی انجام داده و آرزومند است که روزی فرا برسد که حمایت از مردم فلسطین نه فقط در یک روز و در قالب یک نشست بلکه به صورت عزمی جهانی و مستمر از سوی کشورهای جهان پیاده‌سازی شود.

در ادامه این مراسم، فیلم مستندی درباره فلسطین و آخرین وضعیت اشغال سرزمین‌های فلسطینیان از سوی اسرائیل به نمایش درآمد.

بنابر اعلام این خبر، روز جهانی حمایت از مردم فلسطین در ۲۹ نوامبر سال ۱۹۷۷ میلادی از سوی سازمان ملل تعیین و تصویب شد./982/ب102/د

ارسال نظرات