۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۶۵۳۵۹
معاون پژوهشی حوزه علمیه کرمانشاه:

وقف صدقه جاریه ای جهت جلوگیری از انقطاع اعمال است

معاون پژوهشی حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه وقف به جامعه حیات طیبه می بخشد گفت: وقف صدقه جاریه ای جهت جلوگیری از انقطاع اعمال است.
معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کرمانشاه ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه وقف ابراز داشت: انسان موجودی ممکن الوجود، میرا و فانی است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: به عبارتی انسان گاهی در زمانی موجود بوده و زمانی نیز از بین خواهد رفت که در آن عرصه زمانی میرایی خود را به بقا تبدیل می کند.

مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه افزود: وقف اندیشه ای است که انسان میرا و فانی را به موجودی که حیات طیبه آن ساری و موجود باشد تبدیل خواهد کرد.

این مسؤول با اشاره به آثار الهی وقف بیان داشت: وقف پرونده اعمال انسان را تا ابد باز می دارد و هموراه اعمال حسنه و نیک به مجموعه اعمالش افزوده می شود.

حجت الاسلام قلعه بالایی خاطر نشان کرد: انسان واقف با مرگ اعمالش نابود و منقطع نخواهد شد و دستش از دنیا و امور نیک کوتاه نخواهد ماند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کرمانشاه عنوان داشت: وقف صدقه جاریه ای است که آثار و برکاتش در این دنیا و قیامت ادامه داشته و نجات بخش انسان واقف است.

مسؤول قرآن و عترت حوزه علمیه استان کرمانشاه یادآور شد: صدقه جاریه، وقف اموال جهت جلوگیری از انقطاع اعمال است در نتیجه ترویج وقف و عمل به آن وظیفه همگان است تا جامعه به حیات طیبه و غیرفانی دست پیدا کند.

وی در پایان وظیفه طلاب و مروجان دین را در احیای سنت وقف، خطیر دانست و تأکید کرد: طلاب رهبران دینی در جامعه هستند و باید دستورات الهی را همچون ائمه اطهار علیهم الاسلام در جامعه ترویج و تبیین کنند./857/202/ب3

ارسال نظرات