۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۶۵۳۹۳
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف خبر داد؛

سرمایه گذاری 1500 میلیارد تومانی در پروژه های موقوفات درمانی

با حضور معاونان و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اوقاف و امور خیریه نشست شورای راهبردی وقف و سلامت در وزارت بهداشت برگزار شد.
حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی،حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری دهه وقف، حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی،حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف در نشست شورای راهبردی وقف و سلامت با تبیین دستاوردهای تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و وزارت بهداشت، اظهارکرد: این تفاهم‌نامه به شناساندن و ارتقاء عملکرد اوقاف و وزارت بهداشت در حوزه موقوفات درمانی کمک بسزایی می کند.

وی عنوان کرد: در واقع این تفاهم‌نامه صورت گرفت تا بتوانیم بدون هیچ ممانعتی به اجرای نیات واقفان در این عرصه بپردازیم، به طوری که ساخت درمانگاه ها و کلینیک های ویژه به آسانی صورت پذیرد و از طرفی ظرفیت وقف در توسعه بهداشت و درمان جامعه بهره گیری نمائیم.

معاون اوقافی،حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف اضافه کرد: تصویب‌نامه حقوقی‌ای بین دو مجموعه به امضا رسیده است که براساس آن مقرر شد طرفین از هر گونه طرح دعوی در مراجع قضایی پرهیز کنند و اختلاف‌ها در جلسات و کارگروه‌های داخلی، مطرح و حل و فصل شود لذا این کار علاوه بر تسهیل در امور سبب کاهش میزان پرونده های ارجاعی به قوه قضاییه نیز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت و آماده این سازمان در سطح کشور، ابراز کرد: از پروژه‌های در حال ساخت استان تهران می‌توان به بیمارستان سوانح و سوختگی عمیدی نوری، بیمارستان روحانی نژاد، بیمارستان آرش، درمانگاه و بیمارستان ملارد اشاره کرد.

وی به دیگر پروژه های سازمان اوقاف در سایر استانهای کشور اشاره و تأکید کرد:  در استان مرکزی توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری، در زنجان موقوفه شفیعیه و بیمارستان سوختگی کن در دست اقدام و ساخت هستند.

حجت الاسلام حاتمی اضافه کرد: طی دو سال گذشته حدود 1500 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی سرمایه‌گذاری شده و این رقم بسیار  خوبی در  حوزه پروژه‌های درمانی و اتفاق خوشایندی در حوزه بین بخشی دولت به شمار می‌آید./816/102/ب2

ارسال نظرات