۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۶۵۴۸۳
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان خبر داد؛

130 زائر از محل موقوفات کرمان به مشهد مقدس اعزام می شوند

حجت الاسلام فاطمی گفت: 130 زائر از محل اجرای نیات موقوفات کرمان برای سفر زیارتی به مشهد مقدس اعزام شدند.
حرم امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کرمان، اظهار کرد: از محل اجرای نیات موقوفات استان کرمان، 130 زائر به مشهد مقدس اعزام می شوند.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در راستای اجرای امینانه به نیات واقفان خیر اندیش هر ساله در قالب طرح زائران حرم رضوی اقدام به اعزام زائر جهت سفر به مشهد مقدس می کند.

حجت الاسلام فاطمی بابیان اینکه از بین زائران اعزامی کسانی هم هستند که تاکنون موفق به حضور به زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) نشدند، تصریح کرد: این تعداد زائر بیشتر از میان افراد مناطق جنوبی و محروم استان و افراد نیازمندی که تاکنون موفق به تشرف زیارت حضرت نشدند، انتخاب می شوند.

وی هدف از اجرای این امر فرهنگی را ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و موقفات بیان و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای صحیح این کار خیر، گام مهمی در پیشبرد برنامه های فرهنگی در استان برداریم.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اعتبارات تخصیص داه شده به این طرح افزود: همه هزینه های این طرح از محل نیات موقوفات مرتبط و منطبق و همچنین از سوی متولیان موقوفات غیر متصرفی و خیران تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه محرومیت استان کرمان سبب شده است که خیلی از مردم مناطق محروم استان موفق به تشرف به حرم رضوی نشوند، افزود: اعزام این زائران با اولویت شهرستان های جنوبی و محروم استان، مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و نیروهای خدماتی شهرداری است./101/9709/ب1

ارسال نظرات