۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۶۵۵۲۶

برگزاری همایشی درباره اسرای فلسطینی در بلژیک

همایشی درباره اسرای فلسطینی در مقر شهرداری تورنی بلژیک برگزار شد.
بلژیک

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن بلژیکی فلسطینی "ABP" با همکاری موسسه حقوق بشر میزان و کمیته مردمی دفاع از اسرای فلسطینی همایشی سیاسی را پیرامون مساله اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، سیاست تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی و بازداشت شهروندان فلسطینی در سرزمین های اشغالی تحت نظارت شهرداری تورنی برگزار کرد.

در این همایش که در مقر شهرداری شهر تورنی برگزار شد، مسائل مهم مربوط به فلسطین از جمله تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، سیاست حبس اسرا در سلول های انفرادی، سرکوب اسرا در زندان های رژیم صهیونیستی، سیاست تبعیض نژادی علیه فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948، ممنوع الفعالیت کردن سازمان ها و نهادهای محلی، بازداشت گسترده رهبران فلسطینیان، تخریب و مصادره اراضی و منازل فلسطینیان و برخی مسائل دیگر در همین راستا بررسی شد.

در این همایش شخصیت های سیاسی و پارلمانی زیادی مشارکت داشتند، از جمله مایار پول اولیویه شهردار تورنی و جاکی کانتارد دبیر کل جنبش کارگران مسیحی در منطقه بکاردی، سیرج اوستاش معاون رییس انجمن بلژیکی فلسطینی "ABP" که رییس دانشکده لیمبورگ بلژیک و عضو پارلمان این کشور نیز است و دومینیک سورلو دبیر کل انجمن تحرک فرهنگی بلژیک.

در همین راستا، شهردار تورنی ضمن استقبال از هیات فلسطینی شرکت کننده در این همایش، تاکید کرد که موضع کشورش در قبال مساله فلسطین صریح و آشکار است. وی اظهار داشت که باید با شفافیت بیشتری مساله فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان پیگیری شود و او به شدت تحت تاثیر مساله فلسطین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد که امکان ندارد کسی به فلسطین سفر کند و متحول نشود، زیرا هر کس به فلسطین برود، مطمئنا چیزی در درونش تغییر خواهد کرد.

سیرج اوستاش عضو پارلمان بلژیک در سخنانی در این همایش ضمن خوش آمدگویی به هیات فلسطینی، تصریح کرد که انجمن متبوعش متمایل به همکاری بیشتر با نهادهای فلسطینی برای خدمت رسانی به فلسطینیان و مساله اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی است.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، همچنین در جریان این همایش کاریکاتورهایی پیرامون مساله اسرای فلسطینی از لحظه بازداشت گرفته تا مرحله تحقیق و بازجویی و محاکمه در دادگاه های صهیونیستی به نمایش گذاشته شد. محمود لویسی اسیر آزاده فلسطینی نیز که در این همایش حضور داشت، به تشریح این کاریکاتورها برای حاضرین پرداخت.

عمر خمایسی مدیر موسسه حقوق بشر میزان نیز به طور مفصل به تشریح تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی به طور خاص و فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 به طور عام پرداخت.

وی همچنین توضیحاتی در رابطه با اعدام میدانی جوانان فلسطینی، تخریب و مصادره منازل و اراضی فلسطینیان و دیگر تجاوزات دشمن صهیونیستی و نقض صریح حقوق بشر و قوانین بین المللی در اراضی اشغالی فلسطین ارائه داد./982/ب103/د

ارسال نظرات