۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۶۵۶۵۸
رییس حوزه علوم، تحقیقات و توسعه فناوری مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی:

بودجه های تحقیقاتی از طریق منابع پایداری مانند وقف تقویت شود

آذری با اشاره به کمبود بودجه تحقیق و توسعه، گفت: درصد بودجه دولتی ما برای تحقیقات دفاعی حدود یک سوم رقم متداول در دنیا است که این رقم باید با کمک منابع پایدار مردمی مانند وقف، افزایش یابد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا آذری، رییس حوزه علوم، تحقیقات و توسعه فناوری مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی شب گذشته در نخستین همایش ملی «وقف علم و فناوری» با تأکید بر اینکه واقفان، خود باید به ضرورت وقف علم و فناوری برسند، افزود: چرخه رشد و پیشرفت کشور در اقتصاد دانش بنیان با دو رکن علم و اقتصاد خلاصه می شود.

وی با تبیین اهمیت مثلث دفاع و امنیت، علم و فناوری و ثروت و اقتصاد با استفاده از بیانات رهبر معظم انقلاب و آموزه های دینی، تصریح کرد: به دلیل مدیریت خوب، بهره وری تحقیقات دفاعی ما خوب است و در استفاده از تولیدات علمی برای مسائل دفاعی و امنیتی موفق هستیم اما دفاع ما باید اقتصادی هم باشد.

آذری ضعف در تجاری سازی فناوری و بودجه تحقیق و توسعه را از مهمترین موانع دفاع اقتصادی برشمرد و گفت: درصد بودجه دولتی ما برای تحقیقات دفاعی حدود یک سوم رقم متداول در دنیا است که این رقم باید با کمک منابع پایدار مردمی افزایش یابد.

رییس حوزه علوم، تحقیقات و توسعه فناوری مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی در پایان طب رزم، مرزبانی، دفاع سایبری، بهره ور کردن خدمت سربازی دانش آموختگان، کشف مواد منفجره، امنیت غذایی و تجهیز آزمایشگاههای مراکز دانشگاهی را از مصادیق اولویت دار وقف علم و فناوری در بخش دفاعی معرفی کرد.

گفتنی است، نخستین دبیرخانه وقف علم و فناوری به ابتکار اداره کل اوقاف خراسان رضوی و با همکاری مرکز نخبگان شهید فهمیده منطقه شمال شرق کشور از سال 93 در مشهد آغاز به کار کرده و رؤسای دانشگاه ها، نخبگان و مدیران اوقاف اعضای کمیته یاوران وقف این دبیرخانه را تشکیل می دهند./930/202/ب2

ارسال نظرات