۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۴۶۵۶۷۷
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد:

دستیابی هنرمندان به منزلت واقعی نیازمند مدیریت در حوزه هنر است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اهمیت مدیریت حوزه، گفت: دستیابی هنرمندان به شأن و منزلت واقعی خود نیازمند مدیریت در حوزه هنر است و این مدیریت باید به گونه ای باشد که چرخه اقتصادی آن پاسخگوی نیازهای هنرمندان باشد.
مرادخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علی مرادخانی سه شنبه شب در مراسم اختتامییه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عروسکی رضوی در فرهنگسرای طوبی بندرعباس از برگزاری سه جشنواره تئاتر در حوزه فرهنگ رضوی در سطح کشور خبر داد و گفت: کیفیت محتوایی و تکنیکی از موارد مهمی است که در این جشنواره ها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: هنرمندان و تولید کنندگان آثار نمایشی رضوی به طور مستمر حمایت شوند تا رغبت بیشتری نسبت به تولید آثار متعددتر و فاخرتر داشته باشند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه و اهمیت جشنواره رضوی تصریح کرد: در این جشنواره، به نمادها و بخش های متعدد فرهنگ عمومی از قبیل آداب، رسوم، عقاید، زبان، باورها در آثار نمایشی حوزه فرهنگ رضوی به خوبی پرداخته شده است.

مرادخانی، پرورش و آموزش نیروی انسانی در جامعه را مهمترین رویکرد تئاتر رضوی عنوان کرد و گفت: فعالان این حوزه باید برنامه های مختلف آموزشی و پژوهشی را با هدف رشد فکری و اعتقادی درنظر بگیرند.

وی ابرازداشت: برای حمایت از حوزه فرهنگ رضوی از هیچ حمایتی دریغ نمی کنیم و هدف اصلی ما، بهره مندی هنرمندان از این حمایت هاست.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر رضوی هرمزگان بیان داشت: تحقق این مهم نیازمند فعالیت تمام وقت و دائمی در طول سال است.

مرادخانی همچنین با اشاره به اهمیت مدیریت حوزه تاکید کرد: دستیابی هنرمندان به شأن و منزلت واقعی خود نیازمند مدیریت در حوزه هنر است و این مدیریت باید به گونه ای باشد که چرخه اقتصادی آن پاسخگوی نیازهای هنرمندان باشد.

وی با اشاره به حمایت های معاونت هنری وزارت از ظرفیت های موجود در استان ها، این حمایتها از موسیقی نواحی و مقامی در اقصی نقاط کشور را عامل مهمی برای معرفی آن در سطح بین المللی دانست و گفت: این اقدام، شناسایی و معرفی بسیاری از شخصیت های گمنام این حوزه را درپی داشت.

معاون هنری وزیر ارشاد، بر اولویت تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان حوزه هنر تاکید داشت و بیان کرد: ایجاد اعتماد متقابل و حفظ شأن هنرمند نیازمند دراولویت قراردادن این امر مهم است.

مرادخانی از استان هرمزگان به عنوان ظرفیت های بزرگ هنر کشور یادکرد و گفت: این استان به دلیل وسعت و گستردگی اقوام و نژاد و همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس ازظرفیت های مهم کشور در این حوزه بشمار می رود که باید با برنامه ریزی و حمایت بیشتر، استعدادهای هنری شناسایی و مورد توجه و اهتمام قرار گیرند./202/851/ب1

ارسال نظرات