۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۶۵۷۰۱
استاد حوزه علمیه:

مطالب فضای مجازی را نباید مبنای قضاوت قرار دهیم

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مطالب و نکات به دست آمده از فضای مجازی را نباید مبنای قضاوت و تصمیم گیری خویش قرار دهیم.
اینترنت، فضای مجازی

حجت الاسلام احمد غلامی مدرس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی گفت: مطالب و نکات به دست آمده از فضای مجازی را نباید مبنای قضاوت و تصمیم گیری خویش قرار دهیم.
 
وی در ادامه افزود: چرا که امروزه یکی از راه های گسترش شایعه در مسائل سیاسی، اجتماعی و حتی پزشکی استناد به برخی از این اخبار و حوادث به فضای عمومی اینترنت و همچنین شبکه های اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در حالی که این گونه منابع نمی توانند از اعتبار و قوت لازم برخوردار باشد، که این خود آسیب های اجتماعی و اخلاقی متعددی را در پی خواهد داشت و به حراج گداشتن آبروی دیگران یکی از آن هاست.
 
حجت الاسلام غلامی گفت: به بحث های دینی و اعتقادی که علم و اطلاعات کافی درباره آن ها نداریم حتی الامکان به عنوان طرف بحث و مناظره ورود نکنیم.
 
وی افزود: برخی جوانان متدین و معتقد با انگیزه دفاع از باورهای مذهبی خویش به فضای مجازی کشیده شدند اما به خاطر عدم توان مقابله و جواب به سیل هجومی شبهات وارده از سوی مخالفان، صدماتی در حوزه باورهای اعتقادی و روحی بر آن ها وارد شد.

استاد دانشگاه تصریح کرد: جوانان نباید آشنایی با افراد ناشناس در فضای مجازی را زمینه ارتباطات خارج از این فضا مانند دوستی و ازدواج قرار دهند، این هم از آسیب های جدی و پردامنه دنیای اینترنت است.
 
حجت الاسلام غلامی همچنین افزود: گاها این موارد سبب اغفال جوانان شده، یا مواردی از آن ها که به قصد ازدواج مسیر ارتباط را ادامه دادند و به آسیب های متعددی گرفتار شدند.
 
وی گفت: امروز در دنیا و ازجمله در ایران پایگاه های بسیار ارزشمندی در حوزه های مختلف علمی، اجتماعی و صنفی طراحی و راه اندازی شده است که برای سلیقه ها و گرایش های مختلف جامعه قابل استفاده است.

مدرس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از آسیبهای اینترنت، تنها بودن فرزندان در دنیای مجازی است، خانواده‌ها فرزندان خود را در فضای مجازی به تنهایی رها نکنند.

حجت الاسلام غلامی افزود: همان طور که خانواده‌ها حساسیت ویژه‌ای در تنها نبودن دختر و پسر نوجوان در محیط بیرون از خانه دارند دقیقا همان حساسیت را باید در فضای مجازی هم داشته باشند و نگذارند نوجوانان خودبه تنهایی وارد دنیای مجازی شوند.

وی گفت: آشنا کردن جوانان به ویژه دختران با آسیبهای فضای مجازی و آموزش راه های صحیح استفاده از فضای مجازی از سوی خانواده‌ها به فرزندان خود می‌تواند از بروز مشکلات برای جوانان و خانواده‌ها جلوگیری کند.

مدرس دانشگاه ادامه داد: والدین می‌توانند با کسب آگاهی از فضای مجازی استفاده صحیح از اینترنت را به فرزندان خود آموزش دهند و جوانان را با مقوله اینترنت و فضای مجازی بیشتر و بهتر آشنا کنند.

حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: در این میان نهادهای فرهنگی باید آموزشهای لازم را به والدین بدهند و فاصله آنها را با نسل امروز کمتر کنند./302/851/ب1

ارسال نظرات