۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۶۵۷۴۴
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد خبر داد؛

ثبت 2 موقوفه جدید از سوی زوج نجف‌آبادی/ نخستین وقف قرآنی در نجف آباد

زوج نجف آبادی در هفته وقف یک باب منزل مسکونی و یک باب زمین به ارزش 301 میلیون تومان را وقف امور قرآنی و احداث گلزار شهدا کردند.
حجت الاسلام توسلی

حجت‌الاسلام‌ اصغر توسلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در نجف‌آباد، اظهار داشت: زوج نجف آبادی در هفته وقف یک باب منزل مسکونی و یک باب زمین به ارزش 301 میلیون تومان را وقف امور قرآنی و احداث گلزار شهدا کردند.

وی درباره این دو وقف گفت: زوج مسن نجف‌آبادی به نام های حاجیه خانم و آقای ناظمی با حدود 85 سال سن، در هفته وقف، زمین و ملک مسکونی خود را وقف امور خیریه کردند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه بیان داشت: این دو وقف شامل یک باب خانه با متراژ 260 مترمربع به ارزش ریالی 80 میلیون تومان که به نیت امور قرآنی و نخستین وقف قرآنی در شهرستان نجف آباد است و زمینی به متراژ 312 مترمربع به ارزش 50 میلیون تومان به نیت احداث گلزارشهدا واقع در روستای اشن از سوی این دو زوج وقف شد.

حجت‌الاسلام توسلی در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرستان نجف‌آباد حدود 430 موقوفه و 550 رقبه وجود دارد که عمده موقوفات شهرستان به خاطر صیغه دینی مردم، صرف روضه‌خوانی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به یکی از ضروریات امروز در بحث وقف گفت: متأسفانه با وجود صبغه مذهبی مردم، اکثر وقف‌هایی که انجام می‌شود، درباره مسائل مذهبی و هیأت‌های عزاداری است در حالی که ما امروز نیازمند نیات و واقفانی با توجه به ضروریات امروز جامعه هستیم.

رییس اداره اوقاف در ادامه بیان داشت: یکی از تحولات در اداره اوقاف، تشکیل کمیته‌های یاوران وقف برای جهت‌دهی به نیات واقفان است که با توجه به مشکلات امروز جامعه به ویژه در زمینه‌های اعتیاد، دارو و درمان و خانواده‌های کم‌بضاعت و بی‌بضاعت ما نیازمند انجام وقف‌هایی در این زمینه هستیم./302/1306/ب1

ارسال نظرات