۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۶۵۹۱۹
مفتی سوریه:

اراده برخی جریان ها برای تخریب حلب شکست خورد

مفتی سوریه اعلام کرد که بر خلاف اراده برخی طرف ها، حلب ویران نخواهد شد اما تروریست ها از آن خارج می شوند.
شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه عصر روز گذشته بعداز ملاقات با کاردینال «بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان، اعلام کرد: امروز، روز بشارت واقعی برای سوریه است زیرا اراده برخی طرف ها برای ویرانی حلب و باقی ماندن ترورست ها در آن شکست خورده است.

وی افزود: در آستانه میلاد نبی گرامی اسلام (ص) و حضرت مسیح (س) هستیم و پیام ما به سیاستمداران برقراری صلح و امنیت است.

مفتی کل سوریه دیروز چهارشنبه به همراه« علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان به طور جداگانه با ژنرال« میشل عون» رییس جمهوری و کاردینال راعی دیدار و گفت وگو کرد.

شیخ حسون و کاردینال راعی در ملاقات 45 دقیقه ای خود در « بکرکی» مقر رهبر مسیحیان مارونی لبنان در باره اوضاع و تحولات در لبنان و سوریه گفت وگو کردند.

وی تاکید کرد که ما خواستار نزدیکی و مصالحه و گفت وگو و همکاری لبنان و سوریه تحت رهبری ژنرال عون و بشار اسد رؤسای جمهوری دو کشور هستیم که به تلاش و کار برای سازندگی نیاز دارند.

مفتی کل سوریه با بیان اینکه «سوری ها خواستار موفیت لبنان و لبنانی ها هستند»، گفت که رهبران دینی دو کشور همه از ملت ها و دولت های دو کشور می خواهند درمقابل تندروهای خطرناک که نماینده هیچ دینی از جمله اسلام نیستند، هوشیار باشند.

شیخ حسون افزود: کاردینال راعی خواستار بازگشت صلح و امنیت به سوریه است.

به نوشته ایرنا، مفتی سوریه بعداز دیدار با ژنرال عون هم تاکید کرد که منتظر هستیم تا روابط لبنان و سوریه به وضعیت قبل از شروع بحران در سوریه بازگردد و ما در فلسطین، لبنان، سوریه و شرق اردن، امتی واحد هستیم.

وی خاطرنشان کرد که بشار اسد، لبنان را مانند سوریه دوست دارد.

شیخ حسون تصریح کرد: با احدی در لبنان دشمنی نداریم و نخواهیم داشت و از طرف هایی در لبنان که با ما خصومت دارند، خواستار مصالحه و دوستی هستیم زیرا اوضاع کنونی جهان و منطقه بیداری و هوشیاری ما به ویژه رهبران دینی و سیاسی را ضروری ساخته است./847/ب102/د

ارسال نظرات