۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۶۶۰۲۱
اتحادیه اروپا:

شهرک های کرانه باختری غیرقانونی است

اتحادیه اروپا تلاش کنست رژیم صهیونیستی برای تصویب پیش نویس قانون مربوط به مشروعیت بخشیدن به شهرک های یهودی کرانه باختری را محکوم کرد.
شهرک صهیونیستی


به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر نمایندگی این اتحادیه در بیت المقدس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم کنست برای تصویب پیش نویس قانون مشروعیت بخشیدن به شهرک های یهودی در کرانه باختری اقدامی غیر قانونی است.

در این بیانیه آمده است که این پیش نویس به مثابه نقض قوانین اسرائیلی و بین المللی است. طبق قوانین بین المللی شهرک های یهودی کرانه باختری غیر قانونی است.

در این بیانیه می خوانیم که سیاست شهرک سازی مانعی بر سر راه برقراری صلح است و راهکار تشکیل دو کشور را به امری غیر ممکن مبدل می سازد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هدف دشمن صهیونیستی از ساخت و ساز شهرک های یهودی و توسعه آنها و همچنین احداث دیوار نژاد پرستانه حایل در کرانه باختری قطع ارتباط میان شهرها و روستاهای فلسطینی کرانه باختری است.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی به ساخت و ساز شهرک های یهودی در بیت المقدس شدت بخشیده است؛ به نحوی که کمیته نقشه کشی و ساخت و ساز شهرداری اسرائیلی قدس دیروز چهارشنبه از تصمیم خود برای ساخت 770 واحد مسکونی برای اسرائیلی ها در شهرک های یهودی قدس خبر داد./982/ب102/د

ارسال نظرات