۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۶۶۱۲۰

دوره آموزشی مهارت‌های تدریس ویژه اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی برگزار شد

مسؤول آموزش مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره آموزشی دو روزه مهارت های تدریس ویژه اساتید اعزامی و حق‌التدریس مدارس علمیه استان در بجنورد برگزار شد.
دوره آموزشی مهارت های تدریس در حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی، ظهر امروز در پایان دوره آموزش مهارت‌های تدریس ویژه اساتید مدارس علمیه استان، اظهار کرد: این دوره آموزشی دوروزه برای اساتید اعزامی و حق‌التدریس حوزه علمیه خراسان شمالی از دیروز، پنج‌شنبه در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان آغاز شده و ظهر امروز هم به پایان رسید.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی مهارتهای تدریس در سطوح پنج، شش و هفت برای استادان مدارس علمیه استان برگزار شد، افزود: در این دوره مهارتهای تدریس دروس حوزوی از سوی حجت‌الاسلام محمدمهدی زردوز نیا، استاد حوزه و دانشگاه مشهد به اساتید مدارس علمیه استان آموزش داده شد.

حجت‌الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: اساتید شرکت‌کننده در این دور آموزشی پس از فراگیری آموزشهای لازم، گواهینامه دریافت کرده و می‌توانند در مدارس علمیه شهرستانهای هشت‌گانه خراسان شمالی به تدریس دروس حوزوی بپردازند.

وی اضافه کرد: متقاضیان تدریس در مدارس علمیه باید بعد از پذیرش در آزمون کتبی و مصاحبه علمی و مهارتی، در دوره آموزش بدو خدمت که شامل فراگیری مهارت‌های روش تدریس است؛ شرکت کنند.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده با اشاره به شروط مورد نیاز برای ارائه تقاضای تدریس در مدارس علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: ارائه مدرک تحصیلی از مراکز علمی معتبر حوزه یک سطح بالاتر از سطح مورد تقاضا برای تدریس، پذیرش در ارزیابی‌های علمی و مهارتی دروس انتخابی و غیره برخی از شرایط لازم برای تدریس تمام‌وقت و یا حق‌التدریسی در مدارس علمیه استان است.

مسؤول اداره آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خراسان شمالی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری در سطح مدارس علمیه برادران خراسان شمالی 25 استاد اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و 30 استاد بومی، تدریس طلاب را بر عهده دارند و تدریس طلاب در حوزه‌های علمیه خواهران استان هم بر عهده 50 مدرس بومی و اعزامی است.

گفتنی است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./202/9314/ب1

ارسال نظرات