۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۶۶۱۹۰
آیت الله دری نجف آبادی:

جهان اسلام از تمام ظرفیت های خود برای مقابله با مستکبران استفاده کند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اسرائیل جنایتکار با توطئه، منابع جهان اسلام را به یغما می برد، گفت: امروز باید تمامی ظرفیت های جهان اسلام به صورت یکپارچه و منسجم در مقابل مستکبران ظالم و در مسیر خنثی کردن دسیسه های آنان به کار گرفته شود.
آیت الله دری نجف آبادی نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک نماز جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نماز جمعه این هفته این شهر، با بیان اینکه اسرائیل جنایتکار با توطئه، منابع جهان اسلام را به یغما می برد، گفت: امروز باید تمامی ظرفیت های جهان اسلام به صورت یکپارچه و منسجم در مقابل مستکبران ظالم و در مسیر خنثی کردن دسیسه های آنان به کار گرفته شود.

اسرائیل جنایتکار، کانون شرارت و توطئه

امام جمعه اراک اسرائیل جنایتکار را کانون شرارت ها و توطئه ها دانست و خاطر نشان کرد: اسرائیل توطئه گر با حمایت و پشتیبانی از گروهک های تکفیری و ضد اسلامی در منطقه از دشمنان حمایت می کند و این خیانت بزرگی محسوب می شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آل‌سعود ابزار نفاق و تفرقه در جهان اسلام است، خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی مانند عربستان سعودی به جان مسلمانان یمنی افتاده و برادر کشی می‌کنند و هدفشان ایجاد تفرقه در جهان اسلام آب در اسیاب دشمن ریختن است.

هفته وحدت فرصت اشاعه همدلی مسلمانان در برابر کفر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: تقویت وحدت کشورهای اسلامی و وحدت داخلی ضرورتی مهم است و اکنون باید با تکیه بر وحدت و همدلی آرمان‌های انقلاب و نظام را حفظ کنیم.

امام جمعه اراک هفته وحدت را فرصت ارزشمندی در جهت گسترش و اشاعه همدلی مسلمانان در برابر جهان کفر دانست و خاطر نشان کرد: وحدت و همدلی، راهبرد اصلی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام به ویژه اسرائیل جنایتکار است و مسلمانان جهان اسلام باید در مسیر وحدت هر چه بیشتر تلاش کنند.

ایستادگی در برابر توطئه دشمنان

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: دنیای اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد و در این جهت مسلمانان جهان برپایه وحدت و همدلی باید دست به دست هم داده و با ایجاد وحدت به قدرت بزرگی برسند و در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی بر حفظ وحدت مسلمانان تاکید و تصریح کرد: حفظ وحدت اساس اقتدار نظام و پیروزی انقلاب بوده و باید با تکیه بر وحدت و همدلی آرمان‌های انقلاب و نظام را حفظ کنیم بنابراین هفته وحدت فرصت بسیار خوبی برای تقویت وحدت کشورهای اسلامی و وحدت داخلی است.

وحدت حوزه و دانشگاه باید از حالت شعاری خارج شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: روز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است و این روز مهم فرصت ارزشمندی است تا مسؤولان در مسیر وحدت حوزه و دانشگاه این بال ارزشمند گام بردارند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه باید از حالت شعاری خارج شده و برای تحقق این مهم برنامه و راهکار ارائه شود، بیان داشت: مولفه ارزشمند وحدت در اجتماع باید با تلاش مضاعف مسؤولان دانشگاه ها و حوزه ها تقویت شود تا به اوج و اهداف عالیه خود برسند.

ضرورت ترویج فرهنگ پژوهش در حوزه و دانشگاه

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با تبریک به مناسبت تبریک به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، اظهار داشت: امام زمان (عج) اکمال علم و عقل است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان طلایه‌دار مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در اشاعه و گسترش فرهنگ علوی و نبوی برعهده دارد.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به روز پژوهش، بیان داشت: استادان حوزه های علمیه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان باید پژوهش و تحقیق در علم را از اهداف مهم و ارزشمند خود بدانند و همچنین فرهنگ پژوهش باید در محیط‌های علمی و دانشگاهی به‌صورت کارشناسی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./201/842/ب1

ارسال نظرات