۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۶۶۳۷۸
نماینده مردم تبریز:

نوع نگرش دولت به مسائل مادی‌گرایانه است

نماینده مردم تبریز در مجلس هزینه‌های کلان در تولید داخلی را یادآور شد و گفت: بیکاری و بحران های اجتماعی تنها گوشه‌ای از عواقب بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است.
احمد علیرضا بیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز، با بیان این‌که بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر با مرور مصادیق مختلف بهتر مشخص خواهد شد، اظهار داشت: نوع نگاه و نگرش دولت سودگرایانه و مادی گرایانه است؛ به طوری که حتی از زیارت اربعین نیز استفاده کرده و از سه میلیون نفر هر کدام ۲۵ هزار تومان دریافت می کنند.

وی با اشاره به واکنش آخوندی، وزیر راه دولت تدبیر و امید در خصوص حادثه قطار تبریز مشهد خاطرنشان کرد: آخوندی به راحتی گفت نگران نباشید همگی بیمه بودند، انگار انسان ها نیز چون کالاها هستند!  امروز یک کارگر ساده راه آهن مقصر عنوان می شود در حالی که اشکال از سیستم و سامانه بوده است.

علیرضابیگی افزود: این سامانه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان خریداری شده که خدمات پس از فروش نیز داشته است؛ نکته جالب توجه آنجا است که سهامدار شرکتی که این سامانه را نصب کرده است، متعلق به قائم مقام شرکت راه آهن بوده است. دولت چه برخوردی با این حادثه داشت، غیر از یک تسلیت سطحی و معرفی ترکان به عنوان مسئول بررسی آن؟

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همه گروه های سیاسی با مواضع مختلف در تبعیت از ولایت فقیه اتفاق نظر دارند، اظهار داشت: رهبری می توانند بهترین معیارها را با سخنان خود در اختیار ما قرار دهند که بسیاری از این معیارها در دیدار هیات دولت با رهبری گفته می شود.

وی با بیان این‌که تمامی جناح‌های سیاسی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را بهترین معیار برای اثبات ادعاهای خود قرار می دهند، تصریح کرد: فصل مشترک بیانات رهبری در دیدار با هیات دولت در سال گذشته تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی بود که راهکارهایی را نیز برای پیاده سازی آن ارائه دادند، آیا دولت در این زمینه اقدام جدی و عملی داشته است؟

بیگی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی بدون وابستگی به نفت؛ در دورانی که درآمد نفتی نیز بسیار کاهش یافته است باید راهکارهای دیگری برای ایجاد درامد ملی عملیاتی ساخت که به مصلحت مردم باشد؛ اما متاسفانه برای جبران آن در قوانین بودجه در سال های اخیر مالیات های اقتصادی بیشترین سهم در درآمد را به خود اختصاص داده است.

وی افزایش قاچاق کالا، سودهای بانکی و نرخ های مالیات ارزش افزوده را از دیگر موانع تعالی تولید ملی و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تولیدکنندگان داخلی با مشکلات مختلفی رو به رو هستند؛ این در حالی است که کالای خارجی به راحتی وارد بازار شده و با قیمت های گزاف به فروش می رسد.

نماینده مردم تبریز در مجلس هزینه‌های کلان در تولید داخلی را یادآور شد و افزود: بیکاری و بحران های اجتماعی تنها گوشه‌ای از عواقب بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است. اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار اقدام و عمل مسؤولان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند، باید دانست که تنها راه نجات اقتصاد کشور نیز همین مسأله است./935/202/ب3

 

 

ارسال نظرات