۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۶۶۴۳۷
امام جمعه نهاوند:

ضعف دستگاه های فرهنگی سبب تشدید پدیده بی حجابی در جامعه شده است

حجت الاسلام مغیثی نیا گفت: بی توجهی مسؤولان دست اندرکار و ضعف دستگاه های فرهنگی سبب تشدید پدیده بی حجابی شده است.
مغیثی نیا نهاوند

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا، امام جمعه نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، در رابطه با پدیده بی حجابی، ابراز داشت: بی توجهی مسؤولان دست اندرکار و ضعف دستگاه های فرهنگی سبب تشدید پدیده بی حجابی شده است.

وی با اشاره به دلایل تأثیرگذار در این باره، افزود: تهاجم فرهنگی و ابزار های آن مانند ماهواره و شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری پرمنفعت استکبار در کشور های جهان سوم است.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: مسلماً ضعف اعتقادی و عدم آموزش صحیح به مردم و همچنین کمبودهای عاطفی و برخوردار نبودن برخی از تربیت در بستر خانواده از دلایل تأثیرگذار در بی حجابی است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، خاطرنشان کرد: با تقویت ایمان و اعتقادات مذهبی و همچنین بازگشت به فرهنگ اسلامی می توانیم از رشد این پدیده جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام مغیثی نیا با اشاره به لزوم معرفی الگو به جوانان، ابراز داشت: مهمترین مراکزی که می توانند این انتقال فرهنگی را انجام دهند مدارس، دانشگاهها، حوزه های علمیه، رسانه ها و به ویژه صدا و سیما هستند.

وی در ادامه افزود: باید با گنجاندن مطالبی درباره لزوم داشتن حجاب و همچنین فواید آن از دیدگاه اجتماعی و مذهبی در کتب درسی نوجوانان و جوانان، موجبات رشد فکری و بالابردن قدرت تجزیه و تحلیل آنان را بالا ببریم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایات متعدد در رابطه با نقش و جایگاه مرد در ایجاد فرهنگ حجاب، تصریح کرد: پاسداری از حریم خانواده در اجتماع به عنوان یکی از وظایف مرد و گامی در راه ترویج فرهنگ حجاب و پوشش است.

وی در پایان با اشاره به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: وظیفه همگان است که با تذکر لسانی این فریضه فراموش شده را احیا کنند تا بتوانیم با رشد بی حجابی مقابله کنیم./979/302/ب2

ارسال نظرات