۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۶۶۵۱۲

آمریکا خواستار ترحم به تروریست ها در حلب شد

همزمان با ادامه پیشروی های ارتش سوریه در مناطق شرقی حلب و فرار تروریست های ضدسوری، وزیر امور خارجه آمریکا خواستار ترحم به آنان شد.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه روسی نزاویسیمایا گازتا نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از روسیه و سوریه درخواست کرده است به معارضان مسلح در حلب رحم کنند و بازگشت به زندگی عادی و دور ماندن از خطر جانی را برای آنان تضمین کنند.

نزاویسیمایا گازتا در گزارش روز یکشنبه خود افزود: کری در جریان سفر اخیر خود به پاریس گفت که فکر می کنم روسیه و بشار اسد در موقعیت برتر قرار دارند و می توانند تا حدی به آنان رحم کنند.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش به عنوان پیشگام گروه غربی-عربی ضدسوری از گروههای مسلح در جنگ علیه سوریه حمایت می کند، افزود: مسکو و دمشق مسؤولیت اساسی در رویدادهای حلب دارند و اگر واقعا می خواهند روند صلح آغاز شود و جنگ پایان یابد، باید تضمین دهند افراد مسلح خارج شده از حلب کشته نشوند.

وی در پایان گفت: بسیاری از جنگجویان که از تسلیم شدن خودداری می کنند، هراس دارند که در مورد آنان گذشتی صورت نگیرد.

به نوشته ایرنا، در جریان عملیات آزادی مناطق شرقی حلب از سلطه جبهه النصره و همپیمانان این گروه موسوم به معارضان میانه رو که مورد حمایت خارجی قرار دارند، تاکنون مناطق زیادی با بیش از 100 هزار نفر جمعیت آزاد شده است، 20 هزار نفر دیگر نیز از مناطق در آستانه آزادی خارج شده اند و همزمان بیشتر از 1000 جنگجو خود را تسلیم کرده اند.

اجرای راهبرد چند کشور غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که در برگیرنده سرنگونی حکومت بشار اسد در طول شش ماه بود، هر چند شکست خورد، ولی حمایت های اطلاعاتی، مالی و تسلیحانی از دهها گروه تروریستی که همچنان ادامه دارد، سوریه را در حدود شش سال گذشته به ویرانی کشاند، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفت و میلیون ها آواره برجای گذاشت و از سوی دیگر، دامنه این فجایع عراق را نیز در بحران فرو برده است./847/ب102/د

ارسال نظرات