۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۶۶۶۰۸
امام جمعه بجنورد:

اختلاف سلایق جناح های سیاسی نباید وحدت جامعه اسلامی را خدشه‌دار کند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تضارب آراء و نظرات باید ابزاری برای تعالی انقلاب باشد، گفت: نباید اختلاف سلایق احزاب و جناح های سیاسی کشور وحدت جامعه اسلامی را خدشه‌دار کند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان استانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار شماری از مسؤولان استان، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: همه باید برای تقویت بیش از پیش وحدت در جامعه اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: اسلام به‌عنوان دینی که می‌خواهد مسلمانان به اهداف متعالی انسانی و اجتماعی برسند همه مردم را به همدلی، ائتلاف، همکاری، تعاون، مشارکت و وحدت دعوت کرده است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: انقلاب اسلامی ما هم بر اساس باورهای دینی و در سایه رهبری و وحدت پیروز شد؛ به این معنا که بعد از رهبری که به‌عنوان محور حرکت بود وحدت امت شامل زن و مرد، پیر و جوان، دانشگاهی و حوزوی و روستایی و شهری دست به دست هم دادند تا این انقلاب شکوهمند به پیروزی برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ما نقش و اثرگذاری وحدت را در کشور خود تجربه کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اسلام در آموزه‌های خود ما را به وحدت دعوت کرده و فرموده «الجماعه الرحمه» و تأکید کرده که هرجا جمعیت، وحدت و همدلی باشد رحمت خداوند هم در آنجا هست؛ اما هرجا تفرقه و اختلاف باشد عذاب الهی هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: سلایق نباید مانع حرکت شود، بلکه تضارب آراء و سلایق باید ابزاری برای تعالی انقلاب باشد؛ ازاین‌رو احزاب و جناحهای سیاسی نباید با افکار و اندیشه‌های خود تیشه به ریشه نظام بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: انقلاب ما همچون عصای حضرت سلیمان است و باید مراقب موریانه‌های خارجی باشیم و نگذاریم دشمنان با نفوذ در نسل جدید، به این انقلاب و اهداف متعالی امام راحل (ره) خدشه وارد کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: امروز ایران مانند گذشته نیست که آمریکایی‌ها از آن حق توحش بگیرند؛ بلکه ایران در حال حاضر به آن درجه از اقتدار در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نظامی و سایر عرصه‌ها رسیده که ابرقدرتهای دنیا را به پای میزهای مذاکره کشانده است.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، باهدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات