۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۶۶۶۱۱
امام جمعه شهرستان شهرضا تأکید کرد؛

لزوم استفاده از توانمندی جوانان در اداره امور مساجد

امام جمعه شهرضا گفت: اداره امور مساجد باید به دست جوانان باشد، باید برای انجام همه امور در مسجد اعم از اقامه اذان و انجام وظیفه مُکبری و قرآئت قرآن از نسل جوان استفاده کنیم.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جمع دانش آموزان مدرسه شهید قدوسی شهرضا با اشاره به آغاز امامت امام زمان(عج)، بیان کرد: در روز هشتم ربیع الأول امام عسکری(ع) به شهادت رسیدند و از همان زمان امامت امام زمان(عج) نیز آغاز شده است، زیرا نباید زمین از حجت الهی خالی شود اما به این دلیل که مردم فرصت کافی برای عزاداری شهادت یک امام و برگزاری مجالس جشن برای آغاز امامت جانشین ایشان داشته باشند، این دو مراسم در دو روز متفاوت قرار داده شده است.

وی اظهار کرد: مصلحت الهی در این بوده است که از سال 260 هجری قمری تاکنون امام زمان(عج) در غیبت باشند امام لازم است در دوران غیبت با مطالعه و درک صحیح از مبانی امامت، جایگاه امامت را بشناسیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به حدیث« مَن ثَبَتَ علی وَلایتنا فی غَیبتِهِ قائمنا أعطاهُ اللهُ أجرَ ألفَ شهیدٍ مثلِ شهداء بدرٍ و أحدٍ» از امام سجاد(ع)، بیان کرد: ثبات قدم در اعتقاد به امامت در دوران غیبت اهمیت بیشتری دارد و به همین دلیل افراد باید همواره اصول اعتقادات خود را در این زمینه تقویت کنند زیرا این مسأله جزء اصول اعتقادی ما است و در اینگونه مسائل نباید تقلید کنیم بلکه هر فردی موظف است با مطالعه آثار و دلایلی که وجود دارد، اعتقادات خود را در این بخش، تقویت کند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه باید در کنار مطالعه دروس خود زندگی امام زمان(عج) و دوران غیبت صغری و کبری را مطالعه کنند زیرا همه ما باید تلاش کنیم تا در دوران غیبت بر اعتقادات خودمان ثابت قدم باشیم و به گفته‌ها اکتفا نکنیم.

وی ادامه داد: همه دانش آموزان و خانواده‌های آنها در جامعه اسلامی باید اهل نماز باشند، در واقع بنای اصلی در زمینه اعتقادات اسلامی بر این است که همه افراد اهل نماز هستند، در روایتی از امام موسی کاظم(ع) وارد شده است که ایشان فرمودند اگر مدتی را با یک نفر همراه بودید و او برای مدتی از شما جدا شد، احتمال بدهید که برای اقامه نماز رفته است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان شهرضا با اشاره به بخشهایی از پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به اجلاس نماز، اظهار کرد: ایشان در این پیام سفارش کردند که باید با استفاده از اقامه فریضه نماز و ترویج فرهنگ آن، با آسیبهای اجتماعی مقابله کنیم، زیرا نماز سبب ایجاد و تقویت معنویت در جامعه می‌شود، فرد نمازگزار خدا را بر اعمال خود حاضر میداند بنابراین گرفتار آسیبهای اجتماعی نمی‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ترویج فرهنگ نماز را وظیفه‌ای همگانی دانستند و از آحاد جامعه به ویژه روحانیان و معلمان خواستند تا در این زمینه بیشتر تلاش کنند، ما هنوز به آرمانهای اسلامی در مورد نماز نرسیده‌ایم، باید به جایی برسیم که همه افراد جامعه در وقت نماز به صفوف جماعت پیوسته و اقامه نماز اول وقت را بر هر چیزی ترجیح دهند.

وی گفت: اداره امور مساجد باید به دست جوانان باشد، باید برای انجام همه امور در مسجد اعم از اقامه اذان و انجام وظیفه مُکبری و قرآئت قرآن از نسل جوان استفاده کنیم./868/202/ب3

ارسال نظرات