۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۶۶۶۵۸
با رویکرد هنر خوشنویسی؛

جشنواره «مشق صلوات» برگزار می شود

دومین جشنواره پیامبر اکرم(ص) با عنوان «مشق صلوات» در قالب هنر خوشنویسی و در ۴ گرایش نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ و همچنین ترکیب «خط نقاشی» برگزار خواهد شد.
مشق صلوات

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی جشنواره «مشق صلوات»، دومین دوره جشنواره پیامبر اعظم(ص) با عنوان مشق صلوات، بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

سید مجتبی موسوی، دبیر این جشنواره در این باره گفت: این دوره از جشنواره با رویکرد هنر خوشنویسی و در ۴ گرایش نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ و البته یک گرایش ترکیبی «خط نقاشی» برگزار خواهد شد که عنوان کلی آن را دومین جشنواره پیامبر اکرم(ص) «مشق صلوات» تعیین کرده‌ایم و پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است که اشخاص و هنرمندان طراز اول در حوزه خوشنویسی این آثار را داوری کنند چرا که به دلیل اشرافی که در این حوزه دارند و در جریان آثار تولیدی هستند لذا کمتر با آثار سطح پایین و حتی کپی مواجه خواهیم شد و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا داوری‌ها از روی نسخه اصلی آثار صورت گیرد.

وی ادامه داد: خلاقیت و ایده‌پردازی هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره برای ما در اولویت ارزیابی قرار دارد و طبیعتاً هنرمندان درجه اول می‌توانند آثاری در سطح کیفی مطلوبی برای حضور در این جشنواره در چهار گرایش مورد اشاره ارائه کنند.

دبیر این دوره از جشنواره پیامبر(ص) تصریح کرد: ما در هر گرایش مورد اشاره سه برگزیده خواهیم داشت  و به این سه اثر برگزیده در هر گرایش دیپلم افتخار و به ترتیب ۵، ۴ و ۳ سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد و علاوه بر این در دو گرایش خط نستعلیق و شکسته‌نستعلیق، ۱۰ هنرمند شایسته‌تقدیر معرفی خواهند شد و در دو گرایش ثلث و نسخ و همچنین خط نقاشی نیز ۳ هنرمند شایسته‌تقدیر خواهیم داشت که در مجموع به هر یک از آنها یک سکه اهدا خواهد شد. علاوه بر این در هر رشته بنا به تشخیص و رآی هیئت داوران یک اثر نیز به عنوان دریافت‌کننده جایزه ویژه معرفی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ما این جشنواره را فعلاً به شکل بین‌المللی برگزار نمی‌کنیم اما هر هنرمند مسلمانی می‌تواند در آن شرکت کند همچنانکه بسیاری از هنرمندان مسلمان ایرانی نیز ممکن است مقیم یکی از کشورهای خارجی باشند و متقاضی حضور در این جشنواره باشند و ما در هر صورت از این آثار نیز استقبال خواهیم کرد.

موسوی افزود: بهمن ماه سال جاری ۶ کارگاه ایده‌پردازی و اجرایی ذیل این جشنواره برگزار خواهیم کرد و هنرمندانی که علاقه‌مند باشند می‌توانند با شرکت در این کارگاه‌ها که برای هر کدام از آنها یک استاد راهنما  نظر گرفته شده است آثار خود را تولید و به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.

وی در پایان سخنان خود گفت: کتابی از آثار راه‌یافته به نمایشگاه این جشنواره منتشر خواهد شد که علاوه بر آثار برگزیده، آثار مدعوین و آثار قدما در آن با این موضوع به چاپ رسیده است که یک نسخه از آن در اختیار هر کدام از هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره قرار خواهد گرفت./872/102/ب3

ارسال نظرات