۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۶۶۷۲۴

کنفرانس ادبی «بررسی اشعار عاشورایی» در كراچي برگزار مي‌شود

کنفرانس ادبی «بررسی اشعار عاشورایی» با شرکت ادبای برجسته و متخصصان ايران و پاكستان با همكاري خانه فرهنگ ایران در كراچي برگزار مي‌شود.
شعر عاشورایی

به گزارش خبرگزاری رسا، ضیغم حیدر، ريیس انتشارات دینی علمی الزهرا (س) و ريیس سابق مرکز فرهنگی فرانسه و از فرهیختگان معروف علمی فرهنگی و رسانه‌ای کراچی، 18 آذرماه با محمدرضا باقری، مسؤول خانه فرهنگ ایران در کراچی ديدار و گفت‌وگو كرد.

ضیغم حیدر طي سخناني، خواستار همكاري خانه فرهنگ کشورمان جهت برگزاري کنفرانس ادبی و تحقیقی با عنوان بررسی اشعار عاشورایی با حضور دو تن از عاشورایی‌سرای ایران و پاکستان در سال 1396، شد.

ريیس انتشارات دینی علمی الزهرا (س) افزود: بخش مهمی از ادبیات فارسی و زبان اردو را در شبه قاره هند و پاکستان اشعار وزین، پر مغز و پر شور عاشورایی تشکیل می‌دهد که علاوه بر علایق و تعلقات مردمی، در سطوح مختلف علمی و آموزشی هر دو کشور به آنها توجه و عنایت ویژه می‌شود.

وي ادامه داد: از نمادی‌ترین شعرای عاشورایی شبه قاره هند در اوایل قرن نوزدهم میلادی، میر ببرعلی انیس است. وي در تاریخ زبان و ادب اردو به عنوان خداوندگار سخن معروف است.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضیغم حیدر در سخنان خود، پیشنهاد داد تا به مناسبت بزرگداشت صدمین سالروز میر ببرعلی انیس کنفرانسی ادبی و تحقیقی با همکاری نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شود و طی آن علاوه بر آثار عاشورایی میر انیس، آثار یکی از شعرای برجسته عاشورایی ایران اسلامی نیز در آن کنفراس مورد بررسی قرار گیرد.

باقری، مسؤول خانه فرهنگ ايران آمادگی اين نمايندگي را برای همکاری در برگزاری کنفرانس‌هاي ادبي و تحقيقي اعلام كرد.

وي افزود: این کنفرانس با همکاری و مشارکت دو جانبه با شرکت ادبای برجسته و متخصصان دو کشور در سطح گسترده‌ای برگزار خواهد شد./847/ب102/د

ارسال نظرات