۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۶۶۸۰۶
امام جمعه بجنورد:

شبهه‌آفرینی و شهوت‌گستری دو تهدید جدی جوانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شبهه‌آفرینی و شهوت‌گستری دو آسیب و تهدید جدی نوجوانان و جوانان است؛ ازاین‌رو مسؤولان فرهنگی باید برای رفع این تهدیدها برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مسؤولان آموزش و پرورش استان، با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، افزود: اولین پیام اسلام به همه انسانها، آموزش و پرورش بوده و بر این اساس دین ما، دین معرفت و معنویت است.

وی اظهار کرد: مسؤولان باید تلاش کنند تا کودکان این مرز و بوم از کودکی تا جوانی چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها در فضایی علمی و معنوی پرورش یابند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر در کنار علم که امری ضروری است، به مقوله معنویت هم بها داده شود، بدون شک آسیب‌هایی که در حال حاضر نوجوانان و جوانان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را شاهد نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: فضای معنوی، هر فضایی را تلطیف کرده، دانش آموزان را به سمت رویش معنوی فرامی‌خواند و سبب می‌شود در آینده مدیرانی لایق، کارآمد و متعهد به اسلام و قرآن و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دولت قرآن دولتی بابرکت است و هرکه در این دولت قرار بگیرد محافظت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: همان‌گونه که خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند: «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر» باید در مدارس و دانشگاه‌ها به امر نماز بیشتر اهمیت داده شود؛ زیرا اگر فرهنگ نماز در بین جوانان رایج شود بدون شک فحشا و منکرات در جامعه کمتر می‌شود.

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید همان‌گونه که برای کشف معادن تلاش می‌شود، درزمینهٔ کشف نخبگان علمی و نخبگان معنوی هم همت شود و از سوی دیگر لازم است نخبه‌های علمی و معنوی تشویق و معرفی شوند تا نوجوانان و جوانان از آنها به‌عنوان الگو استفاده کنند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش جایگاه کادرسازی و پرورش نیروهای متخصص و متعهد برای مدیریت آینده نظام اسلامی را دارد؛ ازاین‌رو خدمت صادقانه و متعهدانه در این نهاد یک ارزش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: امروز دو آسیب بسیار جدی که نوجوانان و جوانان ما را تهدید می‌کند شبهه آفرینی و شهوت گستری است؛ به همین دلیل مسؤولان فرهنگی به‌ویژه معلمان و اساتید باید آگاهانه برای به رفع این تهدیدها برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: همه مسؤولان باید روی نیروهای اعتقادی و اخلاقی سرمایه‌گذاری کنند زیرا نفع این عمل به نظام برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی از مسؤولان فرهنگی کشور به‌ویژه متولیان آموزش و پرورش خواست تا مسجد گرایی را در بین دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت و آنها را با قرآن و محافل انس با این کتاب آسمانی عجین کنند.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در استان خراسان شمالی، 168 هزار دانش‌آموز در دو هزار آموزشگاه، در مقاطع مختلف تحصیلی زیر نظر افزون بر 14 هزار فرهنگی در حال تحصیل هستند.

همچنین امسال در این استان، افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند./9314/202/ب3

ارسال نظرات