۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۶۶۸۵۴
امام جمعه هرسین:

وحدت تحکیم همبستگی و تمرکز بر مشترکات مسلمانان است

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به اینکه وحدت تحکیم همبستگی و تمرکز بر مشترکات است، گفت: وحدت به معنای تحکیم همبستگی و اخوت میان مسلمانان با حفظ کیان و ماهیت آنها در برابر هجمه های دشمنان اسلام است.
امام جمعه هرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه شهرستان هرسین ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان این شهرستان ابراز داشت: عصمت اخلاقی لازمه هدایت و نجات بشریت است.

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: همانطور که ائمه اطهار علیهم السلام با توجه به عصمت اخلاقی انسانها را از آلودگی به گناه نجات می دادند طلاب و روحانیان نیز با الگوبرداری از مکتب امامان معصوم زمینه های نجات بشریت را فراهم کنند.

وی در ادامه مطرح کرد: طلاب همچون صحابه وفادار ائمه اطهار علیهم السلام نسبت به سیره و سنت ائمه اطهار علیهم السلام پایبند بوده و با اخلاص و معنویت به سمت عصمت اخلاقی حرکت کنند.

حجت الاسلام باقری تأکید کرد: عبرت گرفتن، صبر و بردباری، تقوا، حکمت و معرفت از ابزارهای دستیابی به عصمت اخلاقی است از این رو طلاب نسبت به تحقق این ویژگی ها اهتمام ویژه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با تبریک به مناسبت هفته وحدت بیان داشت: اسلام دین اخوت و برادری است از این رو رسول اکرم (ص) هیچ تفاوت و تبعیضی میان مسلمانان قائل نمی شد.

این مسؤول اظهار داشت: وحدت به معنای تحکیم همبستگی و اخوت میان مسلمانان با حفظ کیان و ماهیت آنها در برابر هجمه های دشمنان اسلام است.

امام جمعه شهرستان هرسین عنوان داشت: وحدت به معنای حفظ اصول مشترک و تقویت آرامش و امنیت مسلمانان بوده به گونه ای که با تمرکز بر مشترکات میان شیعه و اهل سنت مسلمانان در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان با تحریک عقاید و اعتقادات شیعه و اهل سنت به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان هستند از این رو تأکید بر مشترکات مسلمانان و حفظ اتحاد بزرگترین سد در برابر مستکبران است./202/857/ب1

ارسال نظرات