۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۶۶۹۲۳
آیت الله کعبی:

نشانه های سقوط آل سعود هویدا شده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تاکید بر این که نشانه های سقوط آل سعود هویدا شده است، سازمان های بین المللی را عبد پول دانست.
آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی عصر امروز در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات آل سعود از منظر حقوق بشر که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با بیان این که اسناد نقض حقوق بشر از سوی آل سعود سالانه منتشر می شوند، گفت: اسناد نقض حقوق بشر آل سعود به قدری فراوان است که دادگاه بین المللی کیفری را مجبور به رسیدگی به جنایات آل سعود به ویژه در زمینه یمن کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: رسیدگی به جنایات آل سعود تا مطرح کردن آل سعود به عنوان جنایت جنگی پیش رفت اما متأسفانه از آنجا که حقوق بین الملل و حقوق بشر  از سوی سازمان های بین المللی به سخره گرفته شده است پس از  اندک مدتی نظر خود را تغییر می دهند در حالی که آل سعود جنایت هایی خطرناک تر از رژیم صهیونیستی در قانا انجام داده است.

وی ادامه داد: عضو شورای حقوق بشر شدن چنین رژیم جنایتکاری نشان می دهد نهادهای حقوق بشر تحت سلطه آمریکا، انگلیس و هم پیمانان آنها قرار دارد و حقوق بشر و بین الملل نیز رویکرد سیاسی به عملکرد برخی کشورها دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر این که آل سعود اهل سنت را از تشیع و تشیع را نیز از اهل سنت می ترساند، خاطرنشان کرد: فرآیند سقوط آل سعود قطعیت یافته است، طبق اسناد، سقوط آل سعود قطعی است و در مقاله ای بیان شده وضعیت آل سعود مانند وضعیت ایران در زمان شاه، در دو هفته آخر است که در آن زمان به شاه سلاح داده می شد و امروزه وام های میلیاردی به آل سعود داده می شود و خود انگلیسی ها نیز به این نکته تصریح کرده اند.

آیت الله کعبی به شاخصه های سقوط آل سعود اشاره کرد و افزود: قیمت زمین، مسکن و موارد دیگر کاهش پیدا کرده است و تاجران عربستانی سرمایه خود را به طلا و زمین در خارج از کشورشان تبدیل کرده اند، بیکاری در عربستان در اوج قرار دارد حتی بیمارستان های تخصصی تعطیل شده اند و شرکت های بزرگ تجاری مانند بن لادن در آستانه ورشکستگی قرار دارند و نزاع های آل سعود نیز بر جای خود باقی است.

وی اضافه کرد: برخی از طرفداران آل سعود از جنایات آل سعود انتقاد می کنند و یکی از شخصیت های بزرگ وابسطه به آل سعود می گوید« من می گویم و اجرم را از خداوند تبارک و تعالی می خواهم، بگذارید و ترک کیند فاجعه یمن را و از سرنوست جمال عبدالناصر عبرت گیرید» یمن در زمان اوج قدرت جمال عبد الناصر به ویتنام او تبدیل شد و ویتنام آل سعود نیز خواهد شد؛ یک جریان سکولار روشنفکر نیز در عربستان سعودی به رهبری آمریکا در حال فعالیت علیه آل سعود است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با طرح سؤالی مبنی بر فایده طرح شکایت در دادگاه بین المللی کیفری علیه آل سعود گفت: شکایت کردن علیه آل سعود از جهت تئوری فایده دارد اما از نظر عملی نتیجه ای نخواهد داشت زیرا آل سعود نهادهای بین المللی را با پول خریده است و دلیل موافقت آل سعود با افزایش سهمیه ایران و کاهش سهمیه خود، کمبود سرمایه است.

وی ادامه داد: اندیشه وهابیت ضد حقوق بشر است؛ در حادثه 11 سپتامبر نخستین کشوری که باید محاکمه شود عربستان است اما عربستان سعودی با ایجاد فضا سازی های رسانه ای کنگره آمریکا را به واسطه تهدید آنها به خارج کردن پول های خود از بانک های آمریکایی مجبور به عقب نشینی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تنها راه نجات از جنایات آل سعود را هم بستگی بین المللی برای کمک به نابودی آل سعود و سر کار آوردن حکومت مردمی دانست.

وی ادامه داد: آمریکایی که مجبور شد با صدام بجنگد در زمینه عربستان سعودی نیز مجبور خواهد شد با دستان خودش آل سعود را نابود کند تا بتواند منافع خود را حفظ کند./1324/پ202/ج

ارسال نظرات