۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۶۶۹۲۷
عضو کمیسیون فرهنگی:

حوزه علمیه مبنای بانکداری اسلامی را ارائه کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که یکی از مشکلات جامعه امروز مسائل اقتصادی است، از حوزه علمیه خواست تا مبنای بانکداری اسلامی را ارائه کند.
اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، از فعالیت های حوزه های علمیه و جامعة المصطفی و تربیت طلاب مستعد تقدیر کرد.

وی با اشاره به هفته وحدت، اتحاد مسلمانان را ضروری دانست و افزود: باید جلوی روحیه افراطی گری و عدم تقریب گرفته شود، متأسفانه در برخی از مناطق حتی برخی از علمای به نام صحبت هایی می کردند که خلاف تقریب بود.

نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس با بیان این که متأسفانه برخی از افراد تشیع انگلیسی را ترویج می کنند، اظهار داشت: برای فرهنگ سازی این کار باید طلاب مبتدی را از اهمیت و اثر بخشی تقریب مطلع کرد تا در زمان تبلیغ به اختلافات دامن نزنند.

وی ادامه داد: بنده در جمع اهل سنت خارج از کشور بودم و اهمیت این مسأله را به خوبی درک می کنم، از این رو باید طلاب را برای ترویج فرهنگ تقریب و تبلیغ وحدت مسلمانان تربیت کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که یکی از مشکلات جامعه امروز مسائل اقتصادی است، ابراز داشت: متأسفانه بانکداری ما یکی از مهم ترین مشکلات جامعه را به وجود آورده است، ما از روسیه می خواهیم وام دو درصد بگیریم اما به مردم وام 22 درصد می دهیم.

وی عنوان کرد: مردم اعلام می کنند که این وام ها کمر آنها را شکسته است، حوزه علمیه باید مبنای بانکداری اسلامی را ارائه کند و پشتوانه نظریه بانکداری اسلامی باشد.

مسعودی با اشاره به فعالیت های جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود اثر بخشی این نهاد در جهان حتی برای نخبگان هم ناشناخته است، در این زمینه باید یک شناخت نسبی برای جامعه ایجاد شود تا از خدمات آن آگاه شوند./1323/پ203/ج

ارسال نظرات