۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۶۷۰۰۵

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری نخستین نشست مجمع عمومی سالیانه مؤسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه، برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) در بندرعباس و برگزاری دومین نشست اتاق فکر حوزه بانوان و خانواده از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد در نخستین نشست مجمع عمومی سالیانه موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه، تصریح کرد: این موسسه بهترین پایگاه برای معرفی ظرفیت های استان در منطقه و حوزه بین الملل در حوزه ترویج فرهنگ دینی و اهل بیت خواهد بود و باید آن را گسترش داد.

وی با ابراز خوشحالی از شکل گیری این موسسه در استان هرمزگان گفت: خدا را شکر می کنیم که ترویج فرهنگ اهل بیت با تلاش دوستداران آن روز به روز در حال بسط و گسترش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه به نقش صحیفه سجادیه در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه پرداخت و تصریح کرد: صحیفه سجادیه همان کاری ار در جامعه آنجان می دهد که حضرت سیدالشهدا در کربلا آنرا عملا انجام داد.

وی از صحیفه سجادیه به عنوان تفسیر کاربردی مبانی قرآن نام برد و عنوان کرد: اگر در فهم قرآن دچار مشکل شویم حلال پیچیدگی‌ها در حوزه‌های فردی و اجتماعی صحیفه سجادیه است.

چنددستگی و تفرقه نشأت گرفته از بی تفاوتی به اصل وحدت است

سید عبدالباعث قتالی امام جمعه موقت اهل سنت بندرعباس گفت: چند دستگی و تفرقه در میان مسلمانان نشأت گرفته از بی تفاوتی به اصل وحدت و همبستگی است.

وی افزود: اهمیت دادن به سیره پیامبر اعظم یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در تمامی همایش های وحدت است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس عنوان کرد: پیامبر اعظم به عنوان یک الگو و سیره نبوی باید مورد توجه تمامی مسلمانان قرار بگیرد.

قتالی با اشاره به سوره کوثر در قرآن کریم خاطرنشان کرد: در این سوره به قدردانی از نعمات خداوند اشاره شده است. نعمت مسلمان بودن و در سرزمین اسلامی زندگی کردن و همچنین در امنیت و آرامش قرار داشتن را باید به عنوان نعمات خدادادی دانست.

وی اظهارداشت: در سوره کوثر بر دشمن شناسی تاکید شده است. امروز علما باید محل دشمنی ها، گمراهی ها و آسیب های میان مسلمانان را شناسایی کنند. متاسفانه مشکلات امروز امت اسلامی نشات گرفته از بی تفاوتی به فرامین الهی است.

به گفته قتالی، تفرقه و چند دستگی میان امت اسلامی و جنگ به دلیل بی توجهی به اتحاد و همبستگی دو موضوع مورد تاکید پیامبر اسلام است. آشوب و جنگ های خونین در مناطق مسلمان نشین پیام خوبی برای آینده اسلام ندارد.

وی با اشاره به اینکه در همه کشورهای اسلامی علما نقش تأثیرگذاری ندارند فقط در کشور ایران علما حاکم هستند. بیان داشت: بی توجهی دولتها به علما و عدم بهره گیری از این ظرفیت اسلامی، تفرقه در جوامع اسلامی افزایش داده است، ایران به عهده وحدت میان شیعه و سنی می تواند الگوی تمامی کشورهای اسلامی باشد.

امام جمعه اهل سنت در بندرعباس افزود: روز گذشته رییس جمهور خبر از تدوین منشور شهروندی داد و عنوان کردند که در کشور ایران شهروند درجه یک و دو نداریم و همه در یک سطح قرار دارند و این نشان از وحدت و همبستگی میان تمام شهروندان با تمامی افکار و مذاهب مختلف است. 

دین اسلام بر یکدلی و برادری مسلمانان تاکید دارد

جاسم جادری استاندار هرمزگان گفت: دین اسلام بر یکدلی و برادری مسلمانان تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر وحدت و یکپارچگی موجود در هرمزگان را بدانیم، افزود: هرمزگان منادی وحدت است و اخوت بی بدیلی میان اهل سنت و شیعه در این استان وجود دارد که مایه مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: باید تلاش کنیم تا روز به روز شاهد توسعه استان هرمزگان در سایه این وحدت و برادری باشیم.

وی بیان کرد: هرمزگان از علمایی فرهیخته و پیرو پیامبر و اهل بیت (ع) و منادی وحدت برخوردار است که موجب شده وحدت شیعه و سنی در این استان مثال زدنی باشد.

جادری تصریح کرد: افرادی می خواستند میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند اما با هوشیاری علمای بزرگ و تدبیر مقام معظم رهبری هیچ کدام از ترفندهای دشمنان نتوانست در میان ملت ما نفوذ کند.

استاندار هرمزگان، حضرت محمد (ص) را پیامبر رحمت و مهربانی برای همه بشریت دانست و اظهار داشت: دین اسلام از ما خواسته با هم برادر و یکدل باشیم و از اختلاف دوری کنیم.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید نیز نماد ایجاد وحدت با بهره مندی از ظرفیت های تمامی اقوام و مذاهب در کشور است که این امر موجب شده همه متحد و یکدل به سوی اهداف تعیین شده تلاش کنند.

 اتاق فکر حوزه بانوان و خانواده باید مرکزی مطالعاتی و پژوهشی باشد

بهروز اکرمی معاون سیاسی استانداری هرمزگان گفت: اتاق فکر باید مرکزی مطالعاتی وپژوهشی باشد که در آن مطالعات و تحقیقات کاربردی برای حل مسائل، خلق ایده ‌های جدید و تدوین ایده های کلی انجام گیرد.

وی عنوان کرد: اتاق فکر باید مرکزی مطالعاتی و پژوهشی باشد که در آن مطالعات و تحقیقات کاربردی برای حل مسائل، خلق ایده ‌های جدید و تدوین ایده‌ های کلی انجام گیرد و پیشنهادهای خام به سیاست‌ها و برنامه‌ های دقیق و قابل اجرا تبدیل ‌شود.

وی ادامه داد: تصمیم‌ سازی و ایده های نوین باید مطابق با مسائل مهم روز و رفع مشکلات روزمره در حوزه بانوان و خانواده باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: بنا داریم اتاق فکر وارد بحث اجرایی نشود و نگاه ما این است که با هدف تولید فکر از همه توانمندی های افراد متخصص و با تجربه در استان استفاده کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در این نشست خواستار معرفی افراد متخصص در حوزه های مختلف از جمله روانشناسان، پژوهشگران فرهنگی و اجتماعی و هنری در اتاق فکر بانوان و همچنین اولویت بندی اهم مسائل و مشکلات بانوان در حوزه سلامت بانوان با توجه به نیازهای آنان در جلسات آتی شد.

زهرا یعقوب نژاد با اشاره به مهمترین مباحث پیشنهادی برای زنان در حوزه بهداشت و درمان، تصریح کرد: آگاه سازی، پیشگیری از معلولیت ها، سلامت روحی و روانی زنان و خانواده، ارتقای بهداشت جسمی زنان و کودکان در حاشیه شهرها و روستاها، غربالگری بیماری های خاص زنان، ارتقای سلامت مادر و کودک و بهبود سطح زندگی زنان سالمند از جمله این مباحث بوده است.

وی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت مهارت های زندگی، اصلاح سبک زندگی بر مبنای مولفه های اسلامی، مهارت های پیش از ازدواج ، حین ازدواج و بعد از ازدواج و همچنین تربیت فرزند و اینکه چگونه مادران موفقی در زندگی باشیم از دیگر راهکارهای مناسب در این زمینه است./851/303/ب2

ارسال نظرات