۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۶۷۰۵۵

ویژه برنامه های هفته وحدت و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در رادیو معارف

نگاهی به ويژگي‌هاي متقين در برنامه «آیینه حقیقت» آشنایی مفهوم قيامت كبري در برنامه «پرسمان اعتقادي»، بررسی تمدن سازي در سيره اهل بيت(ع) در برنامه مهر و ماه و تببین همدلي حوزه و دانشگاه در برنامه «همدلی» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تبيين ويژگي‌هاي متقين در برنامه «آیینه حقیقت» آشنایی مفهوم قيامت كبري در برنامه پرسمان اعتقادي،  بررسی نهضت اسلامي و تمدن سازي در سيره اهل بيت(ع) در برنامه مهر و ماه و تببین همدلي حوزه و دانشگاه در برنامه «همدلی» از جمله برنامه‌های رادیو معارف  در هفته جاری است.

  نگاهی به ويژگي‌هاي متقين  در برنامه «آينه حقيقت»

راديو معارف در برنامه «آينه حقيقت» ويژگي‌هاي متقين را از منظر حضرت اميرمؤمنان(ع) بررسي مي‌كند.

«آينه حقيقت» برنامه ايست كه با هدف تبيين اعتقادات و نظام تربيت ديني از ديدگاه امام علي عليه السلام طراحي و توليد شده است.

اين برنامه با كارشناسي حجت الاسلام رضا محمدي در ادامه معرفي ويژگي هاي متقين از ديدگاه امام علي عليه السلام به موضوع احترام مردم نسبت به هم  و استفاده نكردن از القاب زشت  مي‌پردازد.

برنامه «آينه حقيقت» كاري از گروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به تهيه كنندگي سيدروح الله شجاعي و گويندگي محبوبه حسني روزهاي دوشنبه و سه شنبه ساعت 12:45 از راديو معارف پخش می‌شود.

مفهوم قيامت كبري در برنامه پرسمان اعتقادي تبيين می‌شود

«پرسمان اعتقادي» برنامه‌اي ا‌ست  كه با كارشناسي حجت الاسلام محمدي پاسخ گوي سوالات شنوندگان اين رسانه ديني است.

اين برنامه كه به صورت زنده تقديم مخاطبان فرهيخته راديو معارف مي شودعلاوه بر پاسخ به سوالات شنوندگان هم اكنون پيرامون مفهوم قيامت كبري توضيحاتي را بيان مي‌كند.

«پرسمان اعتقادي» كاري از گروه فقه وانديشه به تهيه كنندگي اكبر طالبي نيا و اجراي  حجت الاسلام مصطفي متوسل روزهاي سه شنبه و چهارشنبه ساعت 16 پخش و زمان بازپخش آن روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 10:10 به روي آنتن مي‌رود.

علاقمندان به طرح سوال از كارشناس برنامه مي‌توانند همزمان با پخش برنامه با تلفن‌ ارتباطات راديو معارف به شماره‌هاي2 3291055 و 2910551 3 با پيش شماره 025 ويا سامانه 30000553 تماس حاصل نموده و سوال خود را مطرح می‌کند.

 نهضت اسلامي و تمدن سازي در سيره اهل بيت(ع) در برنامه مهر و ماه بررسی می‌شود

راديو معارف در شب ميلاد نبي اعظم و امام جعفر صادق صلوات الله عليهما به تبيين نهضت اسلامي و تمدن سازي در سيره اهل بيت علیه  مي‌پردازد.

برنامه مهر و ماه، همزمان با شب ميلاد پيامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) از راديو معارف پخش مي‌شود.

بررسي  تاريخ ميلاد و زندگاني نبي اعظم  و امام جعفر صادق صلوات الله عليهما و تبيين نهضت اسلامي و تمدن سازي در سيره پيامبر اكرم (ص) از جمله محورهايي است كه در اين برنامه بررسي مي شود.

همچنين حجج اسلام پيشوايي و محمد جواد عصاري و در اين برنامه به تبيين مباحثي مانند اقدام‌هاي تعالي بخش امام جعفر صادق(ع) در تمدن اسلامي ،آثار نهضت علمي در اصلاح و تعالي نظام، تشكيل كرسي‌هاي آزادانديشي، تبليغ اسلامي و نظام‌سازي و اتحاد و انسجام بر محور ولايت مي‌پردازند.

«مهرو ماه» كاري ازگروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به تهيه و سردبيري سيد روح الله شجاعي و اجراي رضا هدايت فر جمعه  26 آذر 95 ساعت 19:15 به روي آنتن مي رود.

تببین همدلي حوزه و دانشگاه در برنامه «همدلی»

راديو معارف در برنامه همدلي از راهكارهاي وحدت هر چه بيشتر حوزه و دانشگاه مي گويد.

همزمان با 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه برنامه «همدلي» با هدف تبيين راهكارهاي هر چه بيشتر وحدت در بين اين دو نهاد مهم به روي آنتن مي‌رود.

اين برنامه با كارشناسي حجج اسلام محمد هادي مفتح و حريزاوي به بررسي موانع پيش روي وحدت حوزه و دانشگاه  و فوايد و ثمرات اين وحدت خواهد  پرداخت.

گفتني است 27  آذر سالروز شهادت دكتر مفتح مي باشد كه روز وحدت حوزه و دانشگاه است. آيت الله دكتر محمد مفتح از جمله روحانيان روشنفكر و روشنگري بود كه قدم هاي موثري در راه ايجاد وحدت بين حوزه هاي علميه و دانشگاه و دوقشر روحاني و دانشگاهي برداشت.  اين روز به پاس تلاش هاي آن بزرگوار روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاري شده است.

برنامه «همدلي» كاري از گروه اخبار معارفي و اطلاع رساني به تهيه و سردبيري سيد روح الله شجاعي و اجراي حميد سوري در 6 برنامه  از شنبه 27 آذر ساعت 8:40 تقديم معارف جويان فرهيخته مي شود./998/303/ب3

 

ارسال نظرات