۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۶۷۱۱۲
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

بصیرت و آگاهی راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان است

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت دارا بودن بصیرت و آگاهی برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان تأکید کرد و گفت امروز خطر نفوذ فرهنگی به شدت مبانی دینی و انقلابی ما را تهدید می کند و بهترین راه مقابله با خطر نفوذ ترویج مبانی دینی و انقلابی در کشور است.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در آئین معنوی جشن تکلیف دانش‌آموز دختر شهرستان فریدونکنار، گفت: وقتی کسی به سن تکلیف می‌رسد خداوند به وی مقام بسیار با ارزش و شخصیت می‌دهد و به این افراد تکلیف داده تا با طهارت رو به قبله بایستد و با خداوند صحبت کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جشن تکلیف جشن حضور در محضر خداوند است، افزود: این توجه خداوند نیازمند رعایت حق پروردگار است و باید تلاش کنیم پس از حضور در محضر الهی در حفظ و حراست از ارزش های دینی تلاش کنیم.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: باید احترام خداوند را داشته باشیم به این صورت که وقتی خداوند به بنده خود تکلیف می‌کند که حجاب خود را نگه‌ دارد و اگر این فرد از همین حالا با چادر بیرون برود پیش خداوند محبوب می‌شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که والدین در زمینه حفظ حجاب فرزندان خود مسؤولی سنگینی دارند، افزود: در روایتی آمده که پیامبر فرمود «وای بر پدر و مادران آخر زمان و کسی سوال کرد یا رسول الله از پدر و مادر یهود و نصارا گلایه داری فرمود نه و فرمود وای بر پدر و مادر مسلمان به دلیل آنکه زمانی می‌رسد که پدر و مادر به امور مادی فرزندان نهایت دقت را دارند اما به مسائل اخلاقی و دینی و شرعی آنان بی‌توجه هستند این‌ها بد‌تر از یهود و نصاری هستند.

وی بر ضرورت توجه به تربیت دینی فرزندان از سوی خانواده ها تأکید کرد و گفت: امروز هجمه های گسترده ای از سوی دشمنان اسلام و انقلاب به منظور کمرنگ کردن اعتقادات دینی خانواده ها و فرزندان وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به فعالیت های شبکه های ماهواره ای علیه اعتقادات دینی و انقلابی مردم و خانواده ها، بیان داشت: باید با ترویج هدفمند مبانی دینی و اعتقادای خطر هجمه های فرهنگی را از جامعه امروز دور کنیم.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شبکه های ماهواره ای امروز به دنبال سست و متزلزل کردن مبانی اعتقادی و دینی خانواده ها هستند، تصریح کرد: اگر در برابر این هجمه های گسترده ساده و بی برنامه اقدام اثرگذاری انجام نشود به حتم دشمن به اهداف و برنامه های خود دست خواهد یافت.

وی با اشاره به این که کودکان طهارت درونی و بیرونی دارند و این خانواده ها هستند که باید مراقب باشند تا خدای ناکرده این فرزندان فریب توطئه دشمنان را نخورند، خاطرنشان کرد: برخی خانواده ها تصور می‌کنند اگر فرزندان آنها از چادر استفاده کنند، نماز بخوانند و غذاهای حرام نخورند برایشان عیب است و به همین دلیل پدر و مادرها نقش بسیار مهمی دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از مدرسه به عنوان دومین مکان مهم بعد از خانواده برای تربیت و پرورش مناسب فرزندان یاد کرد و با بیان این که مدارس باید محل پرورش دینی دانش آموزان باشد، گفت: تربیت دینی و ترویج مبانی مذهبی از طریق معلمان در مدارس، مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش در حوزه تربیت و تعالی روحی و اخلاقی دانش آموزان است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که مدرسه یک نظام اجتماعی اثرگذار در جامعه محسوب می شود، تصریح کرد: نباید از نقش مدرسه به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل بالا در جهت تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان بهره گرفت.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که مدارس باید ترویج کننده معارف اسلامی و معنوی در میان دانش آموزان باشند، خاطرنشان کرد: نباید آموزه های اخلاقی و دینی به دلیل بی توجهی و غفلت خانواده ها در حاشیه قرار گیرد.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای انسان های فاضل و اندیشمند باید مبانی دینی و اعتقادی در جامعه بیشتر ترویج شود، تصریح کرد: هجمه های گسترده غرب علیه اعتقادات دینی نسل جوان تنها با گسترش روزافزون اصول و ارزش های دینی در جامعه خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که نسل جوان و نوجوان امروز جامعه با سؤال های متعددی در خصوص مباحث دینی و اعتقادی مواجه است، بیان داشت: دشمن تلاش می کند با ترویج شبهات دینی و سیاسی در جامعه، نسل جوان را از مسیر صحیح منحرف کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جوانان امروز جامعه را نمی توان به راحتی قانع کرد بلکه باید با دلایل و استدلالات قوی شبهات مطرح شده در جامعه را پاسخ داد، تصریح کرد: اگر به شبهات دینی و اعتقادی مطرح شده در جامعه پاسخ صحیحی داده نشود به حتم خسارت های جبران ناپذیری را برای جامعه به وجود خواهد آورد.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که گسترش روز افزون تکنولوژی، شبهات نیز هر روز در جامعه گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند جهاد علمی و وحدت عملی در پاسخگویی به شبهات در جامعه هستیم.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که نباید از نقش معلمان در تربیت دینی دانش آموزان غافل شویم، افزود: اثرگذاری محیط مدرسه و نقش معلمان در تربیت و پرورش دانش آموزانی که آینده سازان کشور هستند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان این که دشمن امروز به دنبال تغییر رویکردها و باورهای دینی مردم در جامعه است، گفت: متأسفانه دشمن با فرهنگ غرب که سرشار از انحراف و گمراهی است به جنگ با اعتقادات دینی و اصول انقلابی ما آمده است.

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت دارا بودن بصیرت و آگاهی برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان تأکید کرد و افزود: امروز خطر نفوذ فرهنگی به شدت مبانی دینی و انقلابی ما را تهدید می کند و بهترین راه مقابله با خطر نفوذ، ترویج مبانی دینی و انقلابی در کشور است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که دشمن همه توان خود را برای کمرنگ کردن اصول و آرمان های انقلاب در کشور به کار گرفته است، گفت: نباید بگذاریم این اصول مهم انقلاب در جامعه تضعیف شوند، چون اگر این اتفاق روی دهد زمینه نفوذ دشمن در کشور فراهم می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه توان دشمن از تهدید و تحریم علیه نظام اسلامی، براندازی این حکومت دینی است، خاطرنشان کرد: دشمن برای براندازی این انقلاب از همه ظرفیت ها، حتی مدارس و دانش آموزان نیز سوء استفاده می کند که این نیازمند هوشیاری بیشتر جامعه است./1317/202/ب2

ارسال نظرات