۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۶۷۱۲۰
دبیر جشنواره علامه حلی استانی خبر داد؛

رشد 5 برابری ارائه مقالات به جشنواره علامه حلی استانی

دبیر جشنواره علامه حلی استانی با اشاره به این که طلاب خوزستانی به ندای رهبر معظم انقلاب در زمینه پژوهش و تحقیق لبیک گفتند، گفت: 627 اثر به نخستین جشنواره علامه حلی استانی در سال گذشته ارسال شد که نسبت به سال 93 شاهد رشد پنج برابری این مقالات بودیم.
حجت الاسلام محمد افضلی، معاون پژوهش حوزه های علمیه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد افضلی، دبیر جشنواره علامه حلی استانی و معاون پژوهش حوزه های علمیه خوزستان، در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر نخستین جشنواره علامه حلی استانی، که ظهر امروز در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به این که پیشرفت های علمی حوزه در گذشته مدیون تحقیق و پژوهش علمای سابق است، گفت: توجه به تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه سبب سرعت، رشد علمی و نوآوری طلاب و فضلای خواهر و برادر بود و جشنواره علامه حلی بهترین بستر برای رشد این موضوع محسوب می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به راه اندازی نخستین دبیرخانه جشنواره علامه حلی استانی در سال گذشته ابراز داشت: این جشنواره با همت مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران و امضای تفاهم نامه ای تشکیل و مسؤولیت دبیرخانه مذکور به اینجانب محول شد.

دبیر جشنواره علامه حلی استانی با بیان این که جهت ایجاد انگیزه و اشتیاق میان طلاب برای میل به سوی تحقیق و پژوهش، کلاس های پژوهش را در مدارس علمیه خواهر و برادر و با حضور اساتید بومی برگزار کردیم، افزود: برگزاری سه جلسه مفصل با مدیران و معاونان پژوهش مدارس استان، حضور معاونان پژوهش مدارس خواهر و برادر کشور در استان و بیان نکات کلیدی پیرامون مسائل پژوهشی از جمله فعالیت های صورت گرفته برای ارتقای سطح پژوهش در مدارس استان است.

این مقام مسؤول به ارسال 627 مقاله به دبیرخانه علامه حلی استانی در سال گذشته اشاره و اظهار داشت: از این میان 175 مقاله متعلق به خواهران و 452 مقاله دیگر اختصاص به برادران دارد که نسبت به سال 93 شاهد رشد 5 برابری ارائه مقاله از سوی طلاب پژوهشگر خوزستانی بودیم.

افضلی با بیان این که طلاب خوزستانی به ندای حوزه انقلابی در زمینه پژوهش و تحقیق لبیک گفتند، خاطرنشان کرد: از میان آثار ارسالی 22 مقاله به عنوان برترین ها انتخاب شدند که دوازده اثر به براداران و ده اثر به خواهران تعلق دارد و از میان این تعداد 8 اثر برگزیده رتبه اول، 4 اثر برگزیده رتبه دوم، 2 اثر برگزیده رتبه سوم، 3 اثر برگزیده رتبه شایسته تقدیر و 5 اثر رتبه قابل تحسین را کسب کردند.

وی با اشاره به این که تعداد مقاله های ارسالی خواهران استان نسبت به آثار ارسالی خواهران استان های محروم دیگر کشورمان بیشتر است، گفت: تأکید ویژه آیت الله موسوی جزایری از آغاز تأسیس بر حمایت از جشنواره و ضرورت پژوهش از جمله دلایل موفقیت است.

دبیر جشنواره علامه حلی استانی با بیان این که خوزستان بیشترین آمار رشد مقاله نویسی در جشنواره علامه حلی را از آن خود کسب کرده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون لبیک حوزه های علمیه استان به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصل قرار گرفتن تحقیق و پژوهش در حوزه ها را شاهد هستیم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خوزستان ابراز داشت: از نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته تاکنون 850 مقاله در فعالیت های پژوهشی طلاب پایه سوم تا ششم خوزستانی تهیه شده است و همچنین از سوی کل حوزه های علمیه کشور تا الان 16 هزار مقاله به جشنواره علامه حلی ارسال شده است./202/9456/ب1

ارسال نظرات