۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۶۷۱۲۲
آیت الله موسوی جزایری:

طلاب، نوآوری را در مطالب و تحقیقات خود بگنجانند

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که تحقیق، پژوهش و تألیف کار اصلی روحانیت است، گفت: طلاب به نوآوری در مباحث و مقاله های خود توجه ویژه ای داشته باشند.
آيت الله موسوي جزايري ، امام جمعه اهواز و نماينده ولي فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر نخستین جشنواره علامه حلی استانی، که ظهر امروز در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و ولادت رسول خدا(ص) ابراز داشت: امیدوارم که وحدت امت اسلام و بیرون راندن نامحرمان و زورگویان از کشورهای اسلامی به فضل چنین روزهایی محقق شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که تحقیق، پژوهش و تألیف کار اصلی روحانیت است، گفت: در صورتی که چنین عملی را انجام ندهیم در حقیقت همچون ابر بدون باران و یا درخت بدون میوه هستیم در حالی که فضیلت و خِیر ما باید به مردم برسد.

امام جمعه اهواز با اشاره به این که هر صنفی از جامعه در زندگانی اجتماعی خود آثار و برکاتی دارد، افزود: فلسفه روحانیت و علمای دین روشن کردن مشعل هدایت از طریق منبرهای پرمحتوا و سخنرانی های مطهری گونه و پاسخ به شبهات دشمن و هدایت جامعه است.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که رژیم شاهنشاهی زمینه را برای تاخت و تاز مکاتب ضددینی همچون ماتریالیست ها، کمونیست ها و حزب توده مهیا کرده بود، خاطرنشان کرد: این مکاتب با شبهه افکنی و تبلیغات سوء اساس دین و مقدسات را زیر سؤال می بردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به حمایت سلطنت پهلوی از بهائیت و ترویج مکاتب شرقی و مارکسیستی در دانشگاه ها اشاره و عنوان کرد: شخصی به نام حکمی کتاب «اسرار هزارساله» را تألیف و در آن بسیاری از ضروریات دین را زیر سؤال برده و منکر شد.

این مقام مسؤول با بیان این که کتاب مذکور نگرانی شدیدی را در میان مراجع و بزرگان دین ایجاد کرد، افزود: امام راحل کتاب «کشف الاسرار» را تألیف و پاسخ های مجتهدانه، محققانه و استدلال گونه ای به این افترائات دادند و خط بطلانی بر کتاب «اسرار هزار ساله» کشیدند تا شبهات آن در اذهان مردم رسوخ پیدا نکند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که روحانی و عالم دین با زبان و قلم خود در جامعه اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: روحانیت همچون امام بزرگوار به میدان انحرافات و شبهه افکنی ها وارد و با پژوهش و تحقیق به اسلام خدمت کنند و در صورت نیاز با جان فشانی وارد صحنه شوند.

وی در ادامه سخنان خود به عبارت «مداد العلماء افضل من دماء الشهدا» اشاره و اظهار داشت: امسال قصد اعلام نهضت علمی در حوزه های خوزستان و تغییر در مسیر تدریس درس خارج را داشتیم که در این باره از طلاب ارائه مقاله را خواستار شدیم تا کلاس درس خارج از حالت عُرفی خارج و به صورت مباحثه، نقد و بررسی برگزار شود.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که درس خارج مبتنی بر مباحثه است، گفت: این درخواست با اندکی استقبال مواجه شد و در این زمینه نوآوری در مباحث را از طلاب خواستاریم؛ چنان که امام راحل نیز به نوآوری در مطالب فقهی و اصولی و بحث های ریشه ای علاقه وافری داشتند./202/9456/ب1

ارسال نظرات