۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۶۷۱۷۰
روحانی اهل تسنن لبنان:

تشیع انگلیسی عامل تفرقه در جهان اسلام است

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان، اقدامات تشیع انگلیسی را از عوامل اصلی تفرقه در جهان اسلام توصیف کرد.
شیخ نزار جخدار از اعضای هیأت تجمع علمای لبنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ نزار جخدار از اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الولایت اظهار داشت: پیامبر در احادیث مختلف بر وحدت تاکید کرد. قرآن کریم نیز در آیه 100 سوره آل عمران، خط و مسیر واحدی قرار داده که هر کس به آن تمسک کند به طور یقین رستگار خواهد شد.

وی رسول اکرم (ص) را تنها رهبر امت اسلامی دانست و افزود: آیه‎های ابتدایی قرآن کریم دلالت بر پیروی از یک رهبر واحد می‎کند زیرا اقتدا به چند رهبر موجب گمراهی و انحراف می‎شود.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان خاطرنشان کرد: جهانیان امروزه به علما بیش از پزشکان اعتماد و اطمینان دارند، در واقع علما پزشکان روحی انسان‎ها هستند.

وی خاطرنشان ساخت: اعتماد و پیروی مردم از علما موجب شده است که برخی افراد به ظاهر عالم، فتوا به کشتار انسان‎های بی‎گناه و حمل اسلحه بدهند. علمای فتنه گر از تهدیدهای امت اسلامی محسوب می‎شوند که پیامبر اکرم (ص) در احادیث مختلف نسبت به آنها هشدار داده است.

شیخ جخدار با انتقاد از مطالعه کم کتاب بیان داشت: مطالعه کتاب موجب می‎شود که دچار اختلاف نشده و در مسیر ضلالت قدم بر نداریم.

وی با اشاره به گسترش شبکه‎های مجازی در میان جوانان خاطرنشان کرد: استفاده بی رویه از شبکه‎ها صحیح نیست. شبکه‎های مجازی هم خوب و هم بد است و می توان استفاده های خوبی از این شبکه ها کرد.

این عالم اهل تسنن از گسترش تشیع انگلیسی ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه تشیع انگلیسی با سب و لعن همسران پیامبر اکرم (ص) و اقدامات دیگر موجب تفرقه در بین امت اسلامی می‎شوند. بعضی از مسلمانان در حالی فقط برای دنیای خود کار می‎کنند که پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) هیچ گاه چنین اقدامی را انجام نمی‎دادند./994/ب921/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات