۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۷۲۷۳
امام جمعه بجنورد:

چاره‌اندیشی برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی یک تکلیف و فریضه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه متأسفانه جایگاه کتاب در سبد کالای خانواده مسلمان ایرانی مطلوب نیست، گفت: با توجه به این فرموده رهبری، چاره‌اندیشی برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما یک تکلیف و فریضه بر عهده مسؤولان است.
حجت الاسلام یعقوبی - افتتاح نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در آیین گشایش نهمین نمایشگاه کتاب استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: پیام افتتاح نمایشگاه کتاب در مصلای نمازجمعه این است که نماز جمعه با کتاب، معرفت، بصیرت و آگاهی بخشی پیوندی ناگسستنی دارد.

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در یکی از بیانات خود فرمودند: «جای تأمل است که چرا کتاب در سبد کالای ما جایگاهی ندارد»، افزود: بر این اساس بر همه مسؤولان و اندیشمندان نظام یک فریضه و تکلیف است که برای انتشار و ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه چاره‌اندیشی کنند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: طبق فرمایشات رهبری، هیچ‌ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد؛ زیرا تنها کتاب است که انسان را به معراج فکری و بصیرتی رهسپار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: آنهایی که با کتاب سر و کار دارند آگاهی های عمیق‌تر و اصیلی‌تری در زندگی خود کسب کرده و به درجات بالاتری از کمال و معرفت می‌رسند.

مدرس درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: فضاهای مجازی و کتاب‌های الکترونیکی اگر به‌ خوبی از آنها استفاده شود ارزش دارند؛ اما باز هم نمی‌توانند جای کتاب را پر کنند؛ زیرا کتاب سیر فکری انسان را تنظیم می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت کتابخوانی در جامعه، اضافه کرد: اگر کتاب خوب نوشته شود بدون شک جای خود را در جامعه پیدا کرده و به‌ عنوان یک فرهنگ از آن استفاده می‌شود، همان‌گونه که کتاب مفاتیح‌الجنان آن‌چنان با دقت نظر نوشته شده که در کنار قرآن که سخنان خداوند متعال است، در همه خانه‌ها جای گرفته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: باید همان‌گونه که قرآن و مفاتیح را می‌خوانیم کتاب‌های علمی و معنوی مختلف را هم مطالعه کنیم.

وی از مسؤولان استان خواست تا در سالهای آینده هم نسبت به راه‌اندازی نمایشگاه کتاب در مصلای نمازجمعه بجنورد اهتمام داشته باشند.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، هر چقدر این‌گونه حادثه‌های فرهنگی در استان بیشتر روی دهد به همان میزان به ارتقای فرهنگ جامعه کمک می‌شود.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی از ٢٤ تا ٢٩ آذرماه صبح ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها از ساعت ١٦ تا ٢١ در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد دایر بوده و کتب و محصولات فرهنگی مختلف را با 30 درصد تخفیف به مردم ارائه می‌کند./9314/202/ب2

ارسال نظرات