۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۶۷۲۸۳
با حضور 1150 طلبه خواهر؛

همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود استان اصفهان در حال برگزاری است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از برگزاری همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود خواهر استان اصفهان خبر داد و گفت: این همایش با حضور 1150 طلبه از 57 حوزه علمیه استان اصفهان در نجف‌آباد در حال برگزاری است.
همایش طلیعه حضور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، همایش طلیعه حضور ویژه طلاب سال اول حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان صبح امروز برگزار شد. 

این همایش که هر سال ویژه طلاب جدیدالورود به صورت یک اردوی یک روزه انجام می‌شود، امسال نیز به همت مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان در حسینیه فاطمه الزهرا نجف‌آباد برپا شد.

این همایش در دو بخش صبح و بعدازظهر در حال برگزاری است که در نوبت صبح، حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای آموزشی و تربیتی مرکز مدیریت خواهران و حجت‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران به ایراد سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار رسا، گفت: در سال تحصیلی جدید، حدود 1150 نفر در استان اصفهان از خواهران برای تحصیل در حوزه‌های علمیه پذیرش داشتیم که هر سال در آغازین روزهای سال تحصیلی اردو و همایش یک روزه طلیعه حضور جهت طلاب جدیدالورود برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: در برنامه طلیعه حضور طلاب جدیدالورود به بازشناسی فضای حوزه، ضرورت کار و ضرورت حضور، ارزش طلبگی و هدف از ورود به حوزه برای طلاب بیان می‌شود که در این همایش به غیر از کاشان و آران و بیدگل که تحت پوشش مدیریت قم هستند، از تمام نقاط استان اصفهان حضور دارند.

حجت‌الاسلام ابطحی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون 57 مدرسه علمیه در سطح استان اصفهان با حدود 7500 طلبه در حال تحصیل می باشند که از این تعداد، بیشترین مدارس در سطح استان اصفهان، 12 مدرسه در شهر اصفهان، 8 مدرسه در خمینی‌شهر و 6 مدرسه در شهر نجف‌آباد بالاترین تعداد مدارس علمیه را دارا هستند.

وی درباره مقاطع تحصیلی حوزه در استان اصفهان افزود: هم اکنون در استان اصفهان در سه مقطع طلبه می‌پذیریم، سطح دو، دوره عمومی با شرط معدل 12 و شرط سنی 30 سال است، سطح سه تخصصی است که در رشته‌های فقه و اصول، ادبیات عرب، تاریخ، فلسفه و کلام، تفسیر و علوم قرآنی و در سطح چهار که برای دومین سال در استان در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی در حال برگزاری است./202/1306/ب1

ارسال نظرات