۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۶۷۵۲۸
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس:

همایش طلیعه حضور سبب تقویت انگیزه طلاب و ترسیم افق‌های پیش‌رو می‌شود

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: هدف از برگزاری همایش طلیعه حضور تبیین راه و رسم طلبگی و ترسیم افق‌های پیش رو و تقویت انگیزه طلاب است.
طلیعه حضور

سیده رقیه علوی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس، در حاشیه برگزاری همایش طلیعه حضور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، با اشاره به برگزاری هر ساله همایش طلیعه حضور در ابتدای سال تحصیلی طلاب گفت: هدف از برگزاری این همایش تبیین راه و رسم طلبگی و ترسیم افق‌های پیش رو و تقویت انگیزه طلاب است.

وی در ادامه افزود: آشنایی با جایگاه و اهداف طلبگی، ایجاد و تقویت انگیزه و آگاهی به زمان، جهان و جنگ نرم و وظیفه طلاب در مقابل آن، تبیین عوامل رشد و افت تحصیلی، جایگاه طلبه در قرآن و عترت و کلام علما و انس با قرآن بخشی از موضوعاتی است که در این همایش مطرح می‌شود.

علوی تصریح کرد: در نخستین روز این همایش، آیت‌الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه علمیه خواهران فارس، در جمع طلاب حضور یافت و تحصیل علم، عبادت و مراقبت را از مهم‌ترین وظایف روزانه طلاب برشمرد.

وی ادامه داد: همچنین آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی در جمع طلاب نو ورود خواهر حضور یافت و خواستار شد خواهران طلبه با عزم جزم و توکل به خدا به مقابله با مفاسد و منکرات پرداخته و وارد عرصه خدمت در مسائل اجتماعی، فرهنگی و تشویق جوانان و بانوان به سمت پاک زیستن و داشتن زندگی فاطمی و علوی شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان فارس، با اشاره به برنامه‌های جانبی این همایش خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه‌ کتابخوانی میقات سبز اثر آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، مسابقه دلنوشته من به حوزه آمده‌ام، تلخیص نموداری اهم مباحث سخنرانان، از مسابقه‌های مطرح در این همایش است.

علوی یادآور شد: سخنرانی «حجت‌الاسلام اسکندری» معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، «حجت‌الاسلام جواد نیّری» مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز و «حجت‌الاسلام علیرضا حدائق» مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز، از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه است./302/919/ب1

ارسال نظرات