۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۶۷۵۴۷
سید عمار حکیم:

خطر تکفیری ها با وحدت و همدلی دور می شود

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: امروزه برای کسب عزت و کرامت مسلمانان و مقابله با مشکلات جهان اسلام راهی جز گفتمان نداریم.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم ریی مجلس اعلای اسلامی عراق، امروز در مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس بینالمللی وحدت اسلامی ‎‌که در سالن همایش‎‌های سران کشور‌های اسلامی‎‌ برگزار شد، گفت: تنوع و تفاوت حقیقی اجتناب‌ناپذیر است اما با وجود این، ما افکار و اندیشه‌های مشترکی داریم که می‌توانیم به وسیله آن کنار یکدیگر زندگی صلح‌آمیزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اسلام دین گذشت و تسامح است، عنوان کرد: همه ما باید به دور از تندروی و افراط درباره تقریب و وحدت تبلیغات گسترده داشته باشیم.

رییس ائتلاف ملی عراق، با اشاره به اهمیت جوانان در جامعه اسلامی، اظهار داشت: امروزه 60 درصد جمعیت جامعه اسلامی جوانان هستند که باید در نشست‌ها و برنامه‌های تقریب شرکت کرده و نسبت به حمایت از مسلمانان حرکت گسترده داشته باشند.

حکیم با اشاره به سیاست مشهور دشمن مبنی بر تفرقه انداز و حکومت کن، بیان داشت: دشمنان قصد دارند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان ذهن آنها را نسبت به  فلسطین که باید مساله اول جهان اسلام باشد دور کنند، بنابراین ما باید با این موضوع مقابله کرده و تصویر درستی از جهان اسلام را به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: امروزه جهان اسلام دچار بحران داخلی است و اگر با وحدت و همدلی در مقابله با تکفیری‌ها برنامه داشته باشیم از خطرات و چالش‌ها در منطقه کاسته خواهد شد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، ابراز کرد: ما در عراق با مجاهدت در حال مبارزه با گروه‌های تکفیری هستیم و امیدواریم با همبستگی و وحدت همه جانبه پیروزی‌های بیشتری را به دست آورده و آرامش را در عراق برقرار کنیم.

حکیم در پایان خاطرنشان کرد: امروز برای کسب عزت و کرامت مسلمانان و مقابله با مشکلات جهان اسلام راهی جز گفتمان نداریم./807/ب202/د

ارسال نظرات