۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۶۷۵۵۹
نماینده خبرگان رهبری:

تاریخ حوزه های علمیه آذربایجان همواره پرفروغ بوده است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: تاریخ حوزه های علمیه منطقه آذربایجان همواره نشان از فروغ بی‌بدیل این خطه از کشور داشته است.
دیدار فضلای تبریز با ‌آیت الله فاضل محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار آیت الله فاضل لنکرانی با علما و فضلای حوزه علمیه تبریز، اظهار داشت: عطر استادمان مرحوم حضرت آیت الله فاضل را با حضور ایشان استشمام می کنیم.

وی ادامه داد: افتخار می کنیم که این چراغ پرفروغ روشن است و شعاع این نور روز به روز گسترده‌تر می شود، خدمات معظم له در حوزه علمیه قم و به ویژه مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) ماندگار و ارزشمند است.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که راه پرفروغ مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی با وجود با برکت فرزند ایشان ادامه پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: دفاتر مشهد، تبریز، تهران، اهواز، اصفهان و مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) در داخل کشور و دفاتر کابل و مسکو در خارج از کشور منشأ خدمات و برکات معنوی بسیاری است.

وی با بیان این‌که برپایی کرسی‌های متعدد درس و بحث، تدریس، چاپ کتاب، تألیفات فقهی و اصولی از سوی مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) در طول سالیان گذشته بسیار ارزشمند و قابل توجه بوده است، گفت: امیدواریم برکات این مؤسسه فقهی در آینده نزدی شامل حال آذربایجان و تبریز نیز شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تاریخ حوزه های علمیه منطقه آذربایجان نشان از فروغ بی‌بدیل این خطه از کشور داشته است، گفت: در عصری 50 مجتهد مسلم و صاحب رساله در همین شهر تبریز همزمان کرسی‌های تدریس داشتند.

وی با بیان این‌که علامه‌هایی چون امینی، طباطبایی و جعفری در منطقه آذربایجان منشأ خیر و برکت بوده‌اند، گفت: امروز نیز مراجع و علمای آذری زبان در قم، مشهد، تبریز و دیگر شهرهای کشور خدمات ارزنده‌ای دارند که قدرشناس همگی آنان هستیم.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان این‌که بنده خود را مدیون مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی می دانم، گفت: دوره ای که بنده کفایه می خواندم؛ با بهره‌مندی از استادم، در عین حال نوارهای کفایه آن عالم جلیل القدر را گوش می کردم که همواره با اندیشه‌های عمیق و دلنشین تدریس استاد مأنوس هستم./935/202/ب2

 

ارسال نظرات