۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۶۷۵۶۲

اعتراف شبکه یورونیوز به ناتوانی کشورهای غربی در حل بحران سوریه

شبکه تلویزیونی یورونیوز روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که بعد از گذشت پنج سال از آغاز خشونت ها و درگیری های سوریه، غرب اکنون در زمین بازی سوریه نمی داند چه واکنشی از خود نشان دهد.
سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه یورونیوز در گزارشی به ناتوانی کشورهای غربی در کنترل بحران سوریه اذعان و اعلام کرد: بیش از پنج سال از آغاز نبردهای خونین در سوریه می گذرد و با وجود تلاش های دیپلماتیک فشرده برای پایان دادن به این خونریزی ها، هنوز درگیری های خونین ادامه دارد.

در حالی که پنج سال و نیم از درگیری های سوریه می گذرد، غرب با اضطراب هر چه تمام تر تحولات این کشور را دنبال می کند بدون آنکه عملا بتواند در زمین بازی سوریه واکنشی از خود نشان دهد.

در حوزه دیپلماتیک، روسیه و چین بارها در مقابل کشورهای غربی با استفاده از حق وتوی خود، ایستادگی کرده اند و مانع تصویب قطعنامه های شورای امنیت علیه بشار اسد شده اند.

در حوزه نظامی نیز، ارتش سوریه توانسته است با بازیابی خود، پیروزی های زیادی در مناطق درگیری به دست آورده که از آن جمله می توان به درگیری های شهر حلب اشاره کرد.

حلب، دومین شهر مهم و قلب اقتصادی سال های نه چندان دور سوریه که چهار سال پیش 2 تکه شد و به اشغال تروریست های مسلح مخالف دولت سوریه درآمد، سرانجام آزاد شد.

به نوشته ایرنا، عملیات آزادسازی حلب از تیرماه سال جاری به طور جدی آغاز شد و نیروهای سوری با پیش گرفتن راهبرد عملیات گام به گام و آهسته و پیوسته، روندی منطقی و زنجیروار را برای رسیدن به هدف پیمودند. در طول این مدت بسیاری از نهادهای بین المللی مدعی دفاع از حقوق غیرنظامیان در قبال جنایات تروریست ها و استفاده آنها از مردم بی دفاع حلب به عنوان سپر انسانی، سکوت کردند.

کشورهای غربی نیز زمانی که مشاهده کردند مخالفان تحت حمایتشان در شهر راهبردی حلب در حال شکست هستند، به تکاپو افتاده و بارها خواستار تشکیل نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل شدند اما بنابر اذعان شبکه یورونیوز نتوانستند در زمین بازی سوریه عملا واکنشی نشان دهند./847/ب102/د

ارسال نظرات