۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۶۷۶۸۳
به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قم؛

خاطرات مبازران انقلاب و رزمندگان جنگ تحمیلی منتشر می شود

خاطرات مبازران انقلاب و رزمندگان جنگ تحمیلی در قالب کتاب، فیلم مستند، نمایش از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان قم منتشر می‌شود.
جنگ تحمیلی

به گزارش خبرگزاری رسا، خاطرات مبارزان انقلاب و رزمندگان جنگ تحمیلی در قالب کتاب، فیلم مستند، نمایش از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان قم منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، این دفتر مدتی است که فعالیت‌های گسترده‌‌ای باهدف شناخت و تبیین و توضیح داشته‌های فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که درنهایت به تولید محصولات فرهنگی می‌انجامد.

بنابر این گزارش، دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قم تاکنون برنامه‌های مختلف و متنوعی ازجمله کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی متعدد و مختلفی را برگزار کرده است.

محمد غفاری مسؤول این دفتر با اشاره به ضرورت ثبت خاطرات مبارزان انقلاب اسلامی و رزمندگان اظهار داشت: نقش پررنگ مردم شهر مقدس قم در تاریخ معاصر ایران بر هیچ‌کس پوشیده نیست و باید گفت شروع و اساس انقلاب اسلامی از قم بوده است و در پیروزی و حفظ آن‌هم سهم مهمی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس نقش مهم مردم قم در ایجاد انقلاب اسلامی پرداختن به تاریخ پرفرازونشیب این شهر در ادوار مختلف انقلاب اسلامی، فتنه‌های داخلی، جنگ تحمیلی و... می‌تواند راه روشنی برای ثبت تاریخ، عبرت دیگران، زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره مجاهدان، شهدا، رزمندگان، جانبازان، آزادگان و مردم حاضر درصحنه باشد.

مسؤول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قم با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف این دفتر با اشخاص مختلفی مصاحبه انجام شده است، گفت: در دور جدید فعالیت‌های دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری از سال گذشته تا کنون با پانزده تن از رزمندگان هشت دفاع مقدس گفت‌وگو شده است و این افراد خاطرات متنوعی از فعالیت‌های خود در هر صنف و جایگاهی که داشته‌اند بیان کرده‌اند که از فرمانده تا یک رزمنده ساده را شامل می‌شود.

غفاری به تبیین موضوع مصاحبه‌های گرفته‌شده از رزمندگان هشت دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: محور اصلی این گفت‌وگوها ثبت خاطرات، فعالیت‌ها و اتفاقات ویژه در مبارزات انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افراد بوده که برخی خاطراتشان مختص مبارزات انقلاب اسلامی، برخی اتفاقات پیش از جنگ مانند کردستان، برخی عملیات و فعالیت‌هایشان در جنگ و چند تن دیگر از دوران اسارتشان بوده است.

وی افزود: بیش از 50 جلسه ثبت خاطره در طول این یک سال انجام شده است.

مسؤول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قم با اشاره به شکل انتشار مصاحبه‌های گرفته‌شده، بیان داشت: این مصاحبه‌ها ابتدا به‌صورت کتاب و پس‌ازآن در قالب‌های دیگری همچون فیلم مستند، یادداشت‌های موضوعی برای نشریات، مستندات مکتوب و تصویری، آرشیو سندی و غیره منتشر می‌شود./841/102/ب3

ارسال نظرات