۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۶۷۷۵۴
استاد مشاوره حوزه علیمه قم:

ارتباط کودکان با یکدیگر در رشد جسمی و عاطفی آنها موثر است

استاد روانشناسی حوزه علمیه قم گفت: ارتباط کودکان با یکدیگر در رشد جسمی و عاطفی آنها موثر است و سن کودک باید متناسب با اسباب بازی باشد.
کتاب کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ابوالحسن حقانی استاد مشاوره حوزه علمیه قم در جلسه آموزش رانشناسی رشد که عصر امروز در مدرسه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت روانشناسی رشد گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه این است که افراد به راحتی درباره شخصیت دیگران اظهار نظر می کنند.

وی در ادامه با اشاره به تربیت کودکان از سوی والدین خاطرنشان کرد: پدر و مادر باید نقش بازی را در تربیت کودک بپذیرند و اگر غیر از این تفکری داشته باشند در تربیت کودک خود با مشکل جدی مواجه می شوند.

حجت الاسلام حقانی ابراز داشت: یکی از عواملی که برای غریزه جنسی به عنوان مانعی محسوب می شود و برای نوجوانان این گونه ورزش هایی که توان بدنی را تحت الشعاع قرار می دهد توصیه می شود.

وی تصریح کرد: بازی برای کودکان یک فعالیت جدی است و بازی کودکان باید مورد تایید والدین باشد چرا که انتخاب بازی و اسباب بازی شرایط دارد بسیاری از اسباب بازی ها نتیجه مخرب در ذهن کودک ایجاد می کند.

استاد روانشناسی حوزه علمیه قم گفت: ارتباط کودکان با یکدیگر در رشد جسمی و عاطفی آنها موثر است و سن کودک باید متناسب با اسباب بازی باشد و خانه سازی های موجود در بازار برای کودکان بسیار مفید است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بازی برای کودکان گفت: بازی کودک برای اکتشاف جهان است و بازی روشی برای بیرون رفتن از محیط منزل است و می توادن جنبه درمانی داشته باشد

حجت الاسلام حقانی به اهمیت توجه والدین به فرزندان اشاره کرد و گفت: به بازی کودکان اهمیت داده شود و نوع بازی در تربیت بسیار مهم است و موسیقی ها در اسباب بازی ها آثار مخربی دارد و رایانه و

وی افزود: والدین باید راه پنهانی بازی کردن کودکان را با همکاری در بارزی آنها ایجاد کنند و برخی بازی های خطرناک برای کودکان توصیه نمی شود، هم بازی شدن والدین در بازی کودکان به شرطعدم دخالت مانعی ندارد.

استاد مشاوره حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: بسیاری از کودکان در بازی های خود مشکلات خود را عنوان می کنند و با روش فرافکنی در مشاوره می توان مشکل کودکان را فهمید و آن ها برطرف کرد./202/979/ب1

ارسال نظرات