۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۶۷۷۶۳
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

کم‌توجهی به وحدت زمینه نفوذ دشمنان را مهیا می‌کند

عالم اهل سنت خراسان شمالی با تأکید بر تقویت و تحکیم بیش از پیش وحدت در بین امت اسلام، گفت: کم‌توجهی به موضوع وحدت زمینه نفوذ دشمنان به ارکان مختلف جامعه اسلامی را فراهم می‌کند.
آخوند محمد پروانه - امام جمعه اهل سنت حصارچه

آخوند آنامحمد پروانه، امام جمعه اهل سنت حصارچه شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت محمد(ص)، اظهار کرد: وحدت يكي از بركات و نعمات ویژه خداوند رحيم است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه وحدت خوبی در ایران اسلامی حاکم است، اضافه کرد: حضرت امام خميني (ره) با توجه به اين آيه «واعتصمو بحبل‌ الله» به اهميت و لزوم وحدت در بين مسلمانان به‌ويژه پيروان شيعه و سني تأکید داشت و وحدت را یکی از پایه‌های انقلاب و نظام اسلامی قرار داد.

آخوند پروانه تصريح كرد: ما مسلمانان شيعه و سني در هر شرايطي تلاش مي‌كنيم وحدت و اتحاد بين خود را حفظ كنيم و الحمدالله بارها مزه وحدت و يكپارچگي را چشيده و در طول هشت سال جنگ تحميلي وحدت و يكپارچگي خود را به جهانيان نشان دادیم.

عالم اهل سنت خراسان شمالی با تأکید بر تقویت و تحکیم بیش از پیش وحدت در بین امت اسلام، افزود: کم‌توجهی به موضوع وحدت زمینه نفوذ دشمنان به ارکان مختلف جامعه اسلامی را فراهم می‌کند.

وي تصريح كرد: با وجود اینکه وحدت مناسبی در کشور حکم‌فرما است، باید همواره هوشیار بوده و بدانیم استكبار جهاني با تكفير، تفرقه و شبهه افكني تلاش می‌کند تا پيروان شيعه و سني را نسبت به يكديگر بدبين كرده و با ايجاد تفرقه، جدايي، كينه و عداوت وحدت و انسجام آنها را از بين ببرد.

این عالم اهل سنت استان خراسان شمالی ادامه داد: گروههاي تكفيري نظير داعش و بوكوحرام و غیره هم پرورش يافته دشمنان استكباري و استعماري هستند و آمريكا و انگليس از آنها حمايت می‌کنند تا آرامش را از مسلمانان گرفته و آنها را گرفتار جنگ داخلی کنند.

آخوند پروانه افزود: اگر در راه حفظ وحدت و همبستگي كوتاهي كنيم دشمنان در سرزمين ما نفوذ می‌کنند، براي ما برنامه تعيين می‌کنند، مساجد ما را تخريب كرده و ايمان ما را از بين می‌برند؛ آنگاه ما مجبوريم تحت سلطه آنها باشيم.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/302/ب3

ارسال نظرات