۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۶۷۸۱۹
استاد دانشگاه:

اتحاد و انسجام شیعیان زمینه ظهور را محقق می‌کند

استاد دانشگاه با بیان اینکه اتحاد و انسجام شیعیان زمینه ظهور را محقق می‌کند، گفت: تفرقه و نفاق امر ظهور را به تأخیر می‌اندازد، زمانی امر فرج محقق می‌شود که انسانها از ادعای خود دست بر دارند.
نیکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام، استاد دانشگاه پنجشنبه شب در کلاس درس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: احساس مسؤولیت در قبال امام زمان(عج) یکی از ویژگیهای فرد منتظر است.

وی یاری رساندن به نیازمندان را بسیار ارزشمند قلمداد کرد و گفت: آیات و روایات فراوانی در زمینه رفع مشکلات مردم ذکر شده و از توصیه‌های مهم دین مبین اسلام به شمار می‌رود.

نیکنام حضور مسلمانان را در مسجد بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز کرد: مسجد سنگر اسلام است، شهدا تربیت شدگان مساجد هستند امروز حفاظت و صیانت از خانه خدا باید در اولویت کارهای انسان‌های منتظر قرار گیرد.

این استاد دانشگاه شناخت رسول خدا را زمینه شناخت و معرفت انسان به دین برشمرد و بیان داشت: فرامین ائمه اطهار(ع) بر اساس قرآن کریم است، آنان کلام الهی را برای ما روشن می‌کنند تا ما بتوانیم آیات الهی را درک کنیم.

وی امام را حجت الهی معرفی کرد و گفت: امامان معصوم(ع) مانع گمراهی انسانها می‌شوند و این مهم تنها با شناخت آنان میسر می‌شود، در غیر این صورت گمراهی و نابودی انسان محقق می‌شود.

نیکنام با بیان اینکه اگر کسی امام زمان خود را نشناسد و از دنیا برود به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، ادامه داد: مرگ انسان باید توأم با آگاهی باشد و این مهم با اعتقاد به امامان معصوم(ع) میسر می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به فلسفه غیبت، گفت: فلسفه ظهور رسیدن مردم به درک و معرفت حقیقی است، کسانی که در عالم دنیا نیکو رفتار می‌کنند از یاران امام زمان(عج) می‌شوند.

وی با بیان اینکه اتحاد و انسجام شیعیان زمینه ظهور را محقق می‌کند، خاطرنشان کرد: تفرقه و نفاق امر ظهور را به تأخیر می‌اندازد زمانی امر فرج محقق می‌شود که انسانها از ادعای خود دست بر دارند./813/202/ب2

ارسال نظرات