۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۶۷۸۴۳
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

دشمن می خواهد با بذر تفرقه هویت جامعه اسلامی را نابود کند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگ ترین بذرافشان تفرقه در جامعه اسلامی نام برد و بر هوشیاری و پرهیز ملت های مسلمان در برابر توطئه آنها و فراخوانی جامعه به سمت همگرایی بیشتر تأکید کرد.
آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران مهم ترین نشانه جشن وحدت در هفته میلاد رسول اکرم (ص) را انتصاب جامعه اسلامی به وجود مبارک آن حضرت خواند و گفت:‌ وحدت اسلامی نشانه هویت محمدی جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) براساس اشارات قرآنی و روایات صحیحه از ائمه اطهار (ع) پدر جامعه اسلامی و مسلمانان هستند، افزود: این پدر منشأ آن می شود که افراد جامعه اسلامی با یکدیگر برادر شوند و برادری افراد در جامعه اسلامی به دلیل آن است که از یک پدر متولد شده اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: وقتی آدمی به درجه رشد عقلانی رسید، راه، آیین و خوب و بد را می شناسد و راه زندگی را به درستی انتخاب می کند، دوره انتخاب راه زندگی به معنای دوره انتخاب چگونگی ساخت شخصیت درونی خود است.

وی گفت: کسی که پیروی از پیامبر اکرم را انتخاب می کند فرزند معنوی آن حضرت می شود و این فرزندان معنوی فرزندان حقیقی رسول خدا (ص) هستند و کسانی که فرزند حقیقی ایشان هستند از هم جدا نمی شوند و ممکن نیست با هم بجنگند و هر یک در جبهه ای علیه دیگری قرار گیرند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه شاکله شخصیت هر کسی را راهبرش تعیین می کند و راهبر همه ما وجود مقدس نبی اکرم (ص) است، افزود: امامان معصوم (ع) برترین شاگردان مکتب رسول اکرم (ص) بودند و آنها راه و رسم رسول خدا را به دیگران می آموختند و مردم را با شاکله محمدی تربیت می کنند.

وی تصریح کرد: اگر ما جامعه محمدی، علوی، فاطمی، حسنی و حسینی هستیم باید یک دل و یک دست شویم و به یک سمت حرکت کنیم و این آن چیزی که ما را به ساختن جامعه ای که شخصیتش پیروی از رسول خدا (ص)، سلم، صفا، پاکی، تقوا، خضوع و خشوع برای خدا است، فرا می خواند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه افراد چنین جامعه اسلامی با هم برادرند و در این جامعه دعوا، خصومت و جنگ اتفاق نمی افتاد، گفت: کسانی هستند که می خواهند با بذر تفرقه در جامعه اسلامی هویت این جامعه را نابود کنند که باید با تفرقه گرایان مقابله کنیم.

وی از انگلیس خبیث، آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگ ترین بذر افشان تفرقه در جامعه اسلامی نام برد و با تأکید بر هوشیاری و پرهیز از توطئه آنها، تصریح کرد: جامعه را به همگرایی فراخوانیم که فراخوانی جامعه به همگرایی فراخوانی به اسلام، ارزشها، شاکله شخصیت الهی و شاکله شخصیت محمدی و علوی است./920/پ202/ج

ارسال نظرات