۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۶۷۸۹۲

امام جمعه کربلا وضعیت جهان اسلام را شرم آور توصیف کرد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت دوری از نزاع و درگیری تاکید کرد و بیان داشت که وضعیت جهان اسلام شرم آور است.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر امام حسین (ع)  برگزار شد، با اشاره به میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) تصریح کرد: در این ایام مبارک شاهد پیروزی نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشائر بر جریان تروریستی داعش و بازگشت کرامت و عزت به عراق هستیم.

وی پیروزی نهایی بر تروریست‎ها را نزدیک توصیف کرد و افزود: مجاهدان عراقی در این روزها که هوا به شدت سرد است در بیابان و شرایط سخت به دفاع از اسلام می‎پردازند و جان خود را برای دفاع از کشورشان می‎دهند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از برگزاری مشترک جشن میلاد نبی اکرم (ص) ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: امسال شاهد برگزاری جشن میلاد نبی اکرم (ص) با حضور اقشار و مذاهب مختلف در عراق بودیم. امیدواریم که خداوند قلب‎ پیروان مذاهب و اقشار مختلف را به یکدیگر نزدیک کند.

وی وضعیت جهان اسلام را تاسف بار خواند و گفت: متاسفانه شاهد کشتار صدها هزار تن و آوارگی میلیون ها تن دیگر از مناطق و کشورهایشان بودیم.

حجت الاسلام کربلایی تخریب منابع طبیعی و منازل را شرم آور توصیف کرد و اظهار داشت: باید بابت وضعیت امت اسلامی، تکفیر و سرکوب یکدیگر، از خدا، پیامبر اکرم(ص) و انسانیت خود خجالت بکشیم.

وی بر ضرورت پایان مشکلات و بحران در عراق تاکید کرد و ابراز داشت: ملت عراق باید صفحه جدید سرشار از صلح و دوری از نزاع و اختلاف را بگشایند./994/ب901/د

ارسال نظرات