۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۶۷۹۴۲
مدیر گروه معارف شبکه جهانی جام جم:

اتحاد سبب می شود دشمنان اسلام نتوانند از اختلاف سلایق بهره ببرند

حجت الاسلام عرفاتی با بیان اینکه بزرگان عالم تشیع و مراجع همیشه بر طبل وحدت کوبیدند و هر چیزی که انشقاق در امت اسلامی ایجاد کند را حرام دانستند، گفت: وظیفه همه طلبه ها این است که از تمام ظرفیت های ارتباطی امروز یعنی از رسانه استفاده کنند و بر طبل وحدت بکوبند تا دشمنان اسلام نتوانند سوء استفاده کنند.
حجت الاسلام عرفاتی

حجت الاسلام محسن عرفاتی، مدیر گروه معارف شبکه جهانی جام جم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بهترین دلیل و مدرک «وحدت» آیه شریفه « اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا » است، ابراز کرد: یک ظرافتی در این آیه وجود دارد، یک ریسمان است، اما این ریسمان دو تار و پود دارد که آن را تشکیل می دهد و این تار و پود قرآن و عترت از پیغمبر اکرم(ص) است.

وی ادامه داد: « اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه»  یعنی اینکه قرآن و عترت را با هم داشته باشیم و شرح آن حدیث پیغمبر(ص) است که فرمودند« إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثِّقْلَيْنِ » کتاب الله و عترتی، شرط این مطلب است که اگر این دو یعنی این حبل متین را با هم داشته باشیم، هرگز گمراه نخواهیم شد.

حجت الاسلام عرفاتی عنوان کرد: در زیارت جامعه کبیره، خطاب به اهل بیت(ع) عرضه می داریم «و حبل الله متین» شما حبل متین و صراط مستقیم هستید، اینها همه موید هم است و یک کلام را می گوید، یعنی اگر قرآن را پذیرفتیم باید عترت را هم بپذیریم.

وحدت امت اسلامی را باید یک وظیفه شرعی و الهی دانست

وی با بیان اینکه «حبل الهی» یعنی قرآن و عترت با هم هستند تا بر پیامبر(ص) وارد شوند، افزود: ما با اتکا به این «حبل الهی» باید وحدت امت اسلامی را یک وظیفه شرعی و الهی در نظر بگیریم و تلاش کنیم تا بتوانیم این مسأله را به صورت صحیح تبلیغ کنیم.

مدیر گروه معارف شبکه جهانی جام جم عنوان کرد: بزرگان عالم تشیع و مراجع همیشه بر طبل وحدت کوبیده اند و هر چیزی که انشقاق در امت اسلامی ایجاد کند را حرام  دانسته اند، بنابراین ما باید متحد باشیم به ویژه در عصر کنونی که عصر ارتباطات است و دشمنان اسلام از آن سوء استفاده می کنند.

حجت الاسلام عرفاتی اضافه کرد: وظیفه همه طلبه ها این است که از تمام ظرفیت های ارتباطی امروز یعنی از رسانه استفاده کنند و بر طبل وحدت بکوبند تا دشمنان نتواندبه اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه مباحثه علمی و طلبگی در امت اسلام همیشه بین شیعه و سنی بوده و این نباید به تفرقه و انشقاق منتج شود، گفت: باید از این فرصتی که امروز در عصر ارتباطات بوجود آمده است استفاده شود و اتحاد اسلامی رقم بخورد تا دشمنان اسلام نتوانند از اختلاف سلایق بهره ببرند.

مدیر گروه معارف شبکه جهانی جام جم در پایان اظهار داشت: امام علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند، هیچ کس به اندازه من در اسلام منادی وحدت نبوده است، بنابراین ما هم باید منادی وحدت باشیم؛ سیره، سکوت و حرکت ایشان برای حفظ جامعه اسلامی بوده است./875/303/ب3

ارسال نظرات