۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۶۷۹۷۶
پلیس نجف:

انفجار مقبره «وادی السلام» تروریستی نبود

اداره پلیس استان نجف اشرف اعلام کرد: انفجار مقبره «وادی السلام» ناشی از بقایای مواد منفجره بوده و این انفجار تروریستی نبود.
قبرستان وادی السلام

به گزارش خبرگزاری رسا، در اثر انفجار بقایا و آثار مواد منفجره در قبرستان «وادی السلام» در نجف اشرف، یک نفر شهید و یک نفر دیگر زخمی شد.

اداره پلیس نجف اشرف، برخی شایعات مبنی بر این که انفجار صورت‌گرفته در قبرستان «وادی السلام» بر اثر انفجار یک بمب‌دستی بوده را تکذیب و اعلام کرد: این انفجار تروریستی نبوده است.

این اداره تأکید کرد: انفجار مقبره وادی السلام به دلیل بقایای مواد منفجره موجود در داخل این قبرستان صورت گرفته که در نتیجه این انفجار یک نفر شهید و یک نفر از مجروحان این حادثه برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شد.

به نوشته ایکنا، اداره پلیس نجف اشرف در پایان از رسانه‌ها خواست که در انتقال جزئیات خبر دقت کنند و در عین حال از رسانه‌هایی که حقایق را بدون تحریف منتقل می‌کنند، تشکر کرد.

وادی السلام یکی از مکان‌های مقدس نجف است که در آن هزاران نفر به خاک سپرده شده‌اند از جمله قبر تعدادی از پیامبران و بسیاری از سادات، صالحان و بزرگان دین نیز در آن است.

این قبرستان قدیمی و تاریخی نجف اشرف در شمال شرقی شهر واقع است و بیست کیلومتر مربع مساحت دارد. قدمت آن به بیش از هزار سال می‌رسد و بسیاری از قبرهای آن دارای بقعه و گنبد است./847/ب102/د

ارسال نظرات