۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۴۶۸۰۵۷

انتقاد شیخ الازهر از فتواهای افراطی برخی علما

شیخ الازهر به انتقاد شدید از فتواهای بی اساس و تغییر بی مورد فتوا از سوی برخی علما پرداخت.
احمد الطیب شیخ الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر مصر در گفت‎وگو تلویزیونی به انتقاد از فتواهای افراطی پرداخت و گفت: برخی از فتواها بدون هیچ گونه پشتوانه علمی از مستحب به حرام تغییر پیدا می‎کند و رسانه‎های حامی تروریسم در راستای رسیدن به اهداف شوم خود به سرعت آن را منتشر می‎کنند.

وی افزود: هیچ گاه عالمی که در یک شرایط راحت زندگی می‎کند نمی‎تواند درد و مشکلات فقرا، مریض‎ها و جاهلان را درک و راه حل مناسبی ارائه کنند؛ به طور یقین فتواهای چنین فردی با شخصی که از مشکلات مردم از نزدیک اطلاع دارد متفاوت است.

شیخ الازهر مصر تصریح کرد: متاسفانه علما از آثار تغییر فتواهای خود اطلاع ندارند بنابراین باید با برنامه ریزی و برگزاری همایش‎های مناسب می توان علما را به رجوع کتاب‎های فقهی و زندگی در میان مردم دعوت کرد.

وی همچنین در دیدار با فولکر کاودر از اعضای پارلمان آلمان بیان داشت: مسلمانان هزینه اقدامات جریان‎های تروریستی در کشورهای منطقه را می‎پردازند.

احمد الطیب با بیان این که الازهر در زمینه فکری و رسانه‎ای به مبارزه با تروریسم پرداخته است خاطرنشان کرد: دار الافتای مصر در راستای گفت‎وگو میان ادیان روابط خوبی با شورای کنیسه‎ها و واتیکان دارد./994/ب901/د

ارسال نظرات